بررسی میزان موفقیت در اجرای مدیریت دانش بهعنوان نوآوری
(ندگان)پدیدآور
نصرالله زاده, مهدیرجبزاده, حامدقدک, فرهاد
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مسئله مورد بررسی پژوهش بررسی میزان موفقیت در اجرای مدیریت دانش بهعنوان نوآوری با در نظر گرفتن چهار عامل تأثیرگذار در اجرای نوآوری (عوامل فردی، عوامل اجتماعی، ویژگیهای نوآوری و عوامل سازمانی) است. سؤال اصلی این است که آیا بین عوامل مؤثر در اجرای نوآوری و موفقیت این مؤسسه در اجرای مدیریت دانش بهعنوان نوآوری رابطه معنیدار وجود دارد. جامعه آماری 15 نفری پژوهش را مدیران این مؤسسه تشکیل میدهند که از مدیریت دانش بیشترین استفاده را میکنند. نتایج با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون تجزیهوتحلیل شد؛ سپس فرضیات معنادار با آزمون رگرسیون مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که عوامل فردی با ضریب همبستگی (817/0)، ویژگیهای نوآوری با ضریب همبستگی (66/0) و عوامل اجتماعی با ضریب همبستگی (588/0) با موفقیت در اجرای مدیریت دانش رابطه معناداری دارد و بهرغم همبستگی ضعیف (404/0) و نبود رابطه معنادار بین عامل سازمانی با موفقیت در اجرای مدیریت دانش، نتیجه نشان داد که مدیریت دانش از دید همه عوامل یادشده با ضریب همبستگی (819/0) با موفقیت در این مؤسسه اجرا شده است.
کلید واژگان
نوآوریمدیریت دانش
تحقیقات صنعتی دفاعی
اجرا
تصمیم گیری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-11-221397-09-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین(ع)Imam Hossein University
سازمان پدید آورنده
پژوهشگر مرکز علم و فناوری دانش و پژوهش دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایراندانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
دانشیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران.
شاپا
2645-42622645-5242



