مفهومسازی دفاتر مدیریت دانش در مراکز رشد دانشگاهی
(ندگان)پدیدآور
فرمانی, مهدیزارع, ساسانعربی, محمدمحمدخانی, محمدرضا
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف مفهومسازی دفاتر مدیریت دانش در مراکز رشد دانشگاهی انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی میباشد. نمونهگیری استفادهشده در این پژوهش، نمونهگیری گلوله برفی است. مبنای اصلی جمعآوری اطلاعات، انجام مصاحبههای عمیق با خبرگان جامعه علمی و دانشگاهی و همچنین متخصصان و مدیران مرکز رشد دانشگاه جامع امام حسین (ع) تا دستیابی به اشباع نظری بوده است. در مجموع 20 مصاحبه انجام شد. پس از جمعآوری اطلاعات، کدهای مربوط به مصاحبههای مکتوب تجزیه و تحلیل شدند. روایی مصاحبه توسط خبرگان سنجیده شد و اعتمادپذیری آن نیز بهوسیله روش توافق درون موضوعی بین دو کدگذار مورد تأیید قرار گرفت. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش از روش کدگذاری استفاده شد. یافتههای پژوهش که پس از انجام مراحل سهگانه کدگذاری باز، محوری و انتخابی، چارچوب نهایی پژوهش به دست آمده است، نشان میدهد که مفهوم دفتر مدیریت دانش با 200 کد و 15 مفهوم از پنج مقوله تشکیل شده است. مفهوم دفتر مدیریت دانش در پنج مقوله اهداف (راهبردی و عملیاتی)، وظایف (راهبردها، فرایندها، فناوریها، سازوکارها، زیرساختها و پروژهها)، نقشها (تصمیمگیری، بینفردی و اطلاعاتی)، شایستگیها (فنی و اجتماعی) و تمهیدات ساختاری (اصول ساختاری و اصول سیستمی) شکل گرفت.
کلید واژگان
مفهومسازیمدیریت دانش
دفتر مدیریت دانش
مراکز رشد دانشگاهی
شماره نشریه
8تاریخ نشر
2020-04-201399-02-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین(ع)Imam Hossein University
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایراناستادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و برنامهریزی، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تهران، ایران.
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایران
کارشناسی ارشد کارآفرینی، دانشکده پیشرفت، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران
شاپا
2645-42622645-5242



