نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقنادی نژاد, فرزانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:48:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:48:13Z
dc.date.available1399-07-09T03:48:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:48:13Z
dc.date.issued2020-01-21en_US
dc.date.issued1398-11-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-22en_US
dc.date.submitted1398-07-30fa_IR
dc.identifier.citationقنادی نژاد, فرزانه. (1398). ارزیابی شایستگی‏های مدیران کتابخانه‏های دانشگاهی (مطالعه‏ی موردی: کتابخانه‏های دانشگاه‏های شهرستان اهواز). فصلنامه مطالعات دانش شناسی, 6(21), 91-112. doi: 10.22054/jks.2020.50197.1279fa_IR
dc.identifier.issn2476-387X
dc.identifier.issn2476-423X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jks.2020.50197.1279
dc.identifier.urihttp://jks.atu.ac.ir/article_10808.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/248333
dc.description.abstractپژوهش حاضر بر آن است تا ضمن ارائه‏ی الگوی مفهومی شایستگی‏های مدیران کتابخانه‏های دانشگاهی به ارزیابی شایستگی‏های مدیران کتابخانه‏های دانشگاهی شهرستان اهواز از دیدگاه کارکنان این کتابخانه‏ها بپردازد.اینپژوهش که به‌صورت پیمایشی انجام شده، به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت از نوع توصیفی و تحلیلی بود. جامعه‏ی موردمطالعه شامل کلیه‏ی کارکنان کتابخانه‏های دانشگاهی شهرستان اهواز (91 نفر) بودند. درنهایت 68 پرسشنامه گردآوری و تحلیل شد (نرخ بازگشت 72/74 درصد). به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‏ها از روش‏های میانگین و انحراف معیار، آزمون رتبه‏ای فریدمن و تی تک نمونه‏ای استفاده شد. الگوی مفهومی شایستگی‏های مدیران کتابخانه‏های دانشگاهی در 7 دسته (فردی- رفتاری؛ اجتماعی- ارتباطی؛ اخلاقی- ارزشی؛ سازمانی- مدیریتی؛ بینشی- ادراکی؛ نوآورانه- کارآفرینانه و تخصصی) شناسایی شد. شایستگی‏های مدیران کتابخانه‏های دانشگاه‏های شهرستان اهواز از دیدگاه کارکنان این کتابخانه‏ها متوسط رو به بالا ارزیابی شده است. با توجه به تحولات صورت گرفته ناشی از رشد فناوری‏های مختلف و حرکت بیش‏تر این کتابخانه‏ها به سمت دیجیتالی و الکترونیکی شدن، کتابخانه‏های دانشگاهی نیازمند مدیرانی هستند که علاوه بر دانش مدیریتی و تخصصی، از آخرین پیشرفت‏های فناوری آگاهی یابند و مهارت‏های سواد اطلاعاتی و سایر مهارت‏های نوآورانه و فناورانه را فراگیرند. عمده‏ترین مطالعات صورت گرفته برای مطالعه‏ی مدیران کتابخانه‏های دانشگاهی، به بررسی وضعیت عملکرد مدیریت این کتابخانه‏ها از ابعاد محدودی پرداخته شده است. این در حالی است که در پژوهش حاضر به ارزیابی شایستگی‏های مدیران کتابخانه‏های دانشگاهی اهواز از ابعاد مختلف پرداخته شده است. نتایج حاصل از این ارزیابی‏ها می‏تواند زمینه را برای برنامه‏ریزی در جهت رفع نقاط ضعف مدیران فراهم کند.fa_IR
dc.format.extent507
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات دانش شناسیfa_IR
dc.relation.ispartofKnowledge Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jks.2020.50197.1279
dc.subjectارزیابیfa_IR
dc.subjectاهوازfa_IR
dc.subjectشایستگی مدیرانfa_IR
dc.subjectکتابخانه دانشگاهیfa_IR
dc.titleارزیابی شایستگی‏های مدیران کتابخانه‏های دانشگاهی (مطالعه‏ی موردی: کتابخانه‏های دانشگاه‏های شهرستان اهواز)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue21
dc.citation.spage91
dc.citation.epage112


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد