رابطه بین مدیریت کیفیت جامع و وفاداری کاربران کتابخانههای دانشگاهی (مطالعه موردی: کتابخانه موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه)
(ندگان)پدیدآور
جعفری نیا, عطیهعظیمی خبازان, فرنوشاباذری, محمدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف کلی این پژوهش تعیین رابطه بین مدیریت کیفیت جامع و وفاداری کاربران کتابخانه موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) بوده است. این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش، کاربران کتابخانه موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه در شهر قم بودهاند که با استفاده از فرمول کوکران 264 نفر با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده پرسشنامه بوده و برای تجزیهوتحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. یافتهها نشان داد که در میان مؤلفههای مدیریت کیفیت جامع، مؤلفه «تمرکز بر مشتری» با 37/2 بالاترین میانگین را به خود اختصاص داده است. دیگر مؤلفهها به ترتیب «مدیریت فرآیند»، «رهبری در مدیریت» و «مدیریت منابع انسانی» در جایگاه بعدی قرار میگیرند. در مؤلفههای وفاداری کاربران نیز مؤلفه «وفاداری نگرشی» با میانگین 21/2 بالاتر از مؤلفه «وفاداری رفتاری» با میانگین 91/1 قرار داشت. نتایج تحقیق بیانگر این است که بین مدیریت کیفیت جامع و وفاداری کاربران در کتابخانه موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) رابطه مستقیم و معناداری وجود داشت. همچنین در بین مؤلفههای دو متغیر نیز رابطه مستقیم و قوی وجود دارد که تمرکز بر مشتری نسبت به دیگر مؤلفههای مدیریت کیفیت جامع بیشترین رابطه را با مؤلفههای وفاداری کاربران داشت.
کلید واژگان
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قمکتابخانه موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران)
مدیریت کیفیت جامع
وفاداری کاربران
شماره نشریه
13تاریخ نشر
2018-01-211396-11-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قماستادیار علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قم، قم، ایران
. استادیار علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قم، قم، ایران
شاپا
2476-387X2476-423X




