بررسی ارتباط بین فرآیند تبدیل دانش با نوآوری و خلاقیت در بین کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل
(ندگان)پدیدآور
اصغری, محسنرحیمی, حمیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این تحقیق بررسی رابطه بین فرآیند تبدیل دانش با نوآوری و خلاقیت در بین کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل بود. نوع تحقیق، توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل به تعداد 132 نفر بودند که با استفاده از فرمول کوکران و به روش نمونهگیری تصادفی ساده، 101 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. دادههای مورد نیاز نیز از طریق دو پرسشنامه فرآیند تبدیل دانش با 24 گویه در چهار مؤلفه و پرسشنامه نوآوری و خلاقیت با 12 گویه برحسب مقیاس پنجدرجهای لیکرت، جمعآوری گردید. روایی پرسشنامهها بهصورت محتوایی توسط کارشناسان تائید گردید. پایایی پرسشنامهها از طریق ضریب آلفای کرونباخ برای فرآیند تبدیل دانش 91/0 و برای نوآوری 92/0 برآورد گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای t تک نمونهای، تحلیل واریانس چند متغیره، ضریب همبستگی پیرسون و ضریب رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که نوآوری و خلاقیت و فرآیند تبدیل دانش در اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل بالاتر از حد متوسط است. همچنین بین فرآیندهای تبدیل دانش با نوآوری و خلاقیت همبستگی مثبت و معنادار وجود دارد و تنها مؤلفه درونی سازی است که قابلیت پیش بینی نوآوری و خلاقیت را دارد.
کلید واژگان
تبدیل دانشنوآوری و خلاقیت
آموزش و پرورش
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2017-07-231396-05-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانشجو آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی ، دانشگاه کاشان، کاشان، ایراناستادیار، دانشکده علوم انسانی ،دانشگاه کاشان ،کاشان ، ایران
شاپا
2476-387X2476-423X




