بررسی نقش نظام اطلاعات مدیریت (MIS) در حرفه گرایی و انگیزش شغلی کارکنان اداره آموزشوپرورش شهرستان شاهیندژ
(ندگان)پدیدآور
آریانی قیزقاپان, ابراهیمزاهدبابلان, عادلمعینی کیا, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش بهمنظور بررسی نقش نظام اطلاعات مدیریت در حرفه گرایی و انگیزش شغلی کارکنان اداره آموزشوپرورش انجام گرفت. روش پژوهش ازنظر راهبرد اصلی: کمی؛ ازنظر هدف: کاربردی؛ ازنظر راهکار اجرایی: میدانی؛ ازنظر شیوه تحلیلی: توصیفی _ مقایسهای بود. جامعهی آماری این پژوهش را کارکنان اداره آموزشوپرورش شهرستان شاهیندژ در سال تحصیلی 1395-1394 تشکیل داده است. روش نمونهگیری از نوع تصادفی ساده بود. حجم نمونه با توجّه به مدل کرجسی _ مورگان، با در نظر گرفتن خطای 05/0 = α، 120 نفر در نظر گرفته شد. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامهی نظام اطلاعات مدیریت (با پایایی 89/0 = α)، پرسشنامهی حرفه گرایی (با پایایی 93/0 = α) و پرسشنامهی انگیزش شغلی لوداهل کیچنر (با پایایی 92/0 = α) استفاده شد. دادههای جمعآوریشده با استفاده از آزمون آماری آنالیز واریانس چند متغیره تجزیهوتحلیل گردید. نتایج نشان داد که تأثیر تعامل بین جنسیت و کاربست نظام اطلاعات مدیریت بر حرفه گرایی (54/1= (114/1)F، 05/0(114/1)F، 05/0(114/1)F، 01/0>00/0=p) و انگیزش شغلی (06/4= 00/0=p) و انگیزش شغلی (06/4= (114/1)F، 01/0>00/0=p) کارکنان معنیدار است؛ بنابراین کاربست نظام اطلاعات مدیریت بهعنوان یک شاخص مهم در سازمان، جهت توسعه تواناییهای کارکنان پیشنهاد میشود.
کلید واژگان
انگیزش شغلیحرفه گرایی
نظام اطلاعات مدیریت
کارکنان آموزشوپرورش
شهرستان شاهیندژ
شماره نشریه
8تاریخ نشر
2016-10-221395-08-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلیدانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی
دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی
شاپا
2476-387X2476-423X




