تأثیر ابزارهای فناوری اطلاعات بر اجرای مدیریت دانش در بانک تجارت
(ندگان)پدیدآور
آزادی احمدآبادی, قاسمآزادی احمدآبادی, زهراآزادی احمدآبادی, اکرمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف پژوهش، ارزیابی میزان تأثیر ابزارهای فناوری اطلاعات در اجرای مدیریت دانش در بانک تجارت است. روش: روش پژوهش پیمایشی از نوع همبستگی و ازنظر هدف، کاربردی بوده که بر اساس نظرات 75 کارشناس از بانک تجارت، انجامگرفته است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامهی 34 سؤالی بود که با نرمافزار آماری SPSS20 مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. برای تجزیهوتحلیل دادهها، از روش آمار توصیفی- استنباطی با آزمون T یک نمونهای استفاده شد. یافتهها: میان ابزارهای فناوری اطلاعات در تولید و کسب دانش، ذخیره و پردازش، اشتراک و به کارگیری دانش، رابطه معنیداری وجود دارد. نتیجهگیری: استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات نظیر اتوماسیون اداری، اینترنت، سامانههای نظام پیشنهادها، پست الکترونیکی و ویدئو کنفرانس و جز آن، در اجرای بهتر فرایند مدیریت دانش مؤثر است
کلید واژگان
ابزارهای فناوری اطلاعاتبانک تجارت
فناوری اطلاعات
مدیریت دانش
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-12-221393-10-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه خوارزمیکارشناس ارشد مدیریت اجرایی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
شاپا
2476-387X2476-423X




