اثربخشی بازیدرمانی بر بهبود سرعت پردازش اطلاعات و پردازش اجتماعی/ هیجانی در دانشآموزان مبتلا به اختلالیادگیری خاص-خواندن
(ندگان)پدیدآور
جنقو, الهامهمتی, بابکجعفرزاده داشبلاغ, حسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش با هدف بررسی اثربخشی بازیدرمانی بر بهبود سرعت پردازش اطلاعات و پردازش اجتماعی/ هیجانی در دانشآموزان مبتلا به اختلالیادگیری خاصخواندن انجام شد. روش پژوهش آزمایشی با طرح پیشآزمون– پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص خواندن مقطع ابتدایی شهر اردبیل در نیمه اول سالتحصیلی 1397-1398 بودند که تعداد 30 نفربه روش نمونه گیری دردسترس انتخاب و در دو گروه (آزمایش 15 نفر و کنترل 15 نفر) جایگزین شدند. گروه آزمایش 8 جلسه یک ساعته آموزش دریافت کردند. به منظور گردآوری اطلاعات از مقیاس پردازش هیجانی، مقیاس هوشی وکسلر برای کودکان و پرسشنامه تئوری ذهن استفاده شد. تجزیه تحلیل دادهها با آزمون تحلیل کوواریانس (MANCOVA) با نرم افزارآماری SPSS20 صورت گرفت. یافتهها نشان داد بازیدرمانی تأثیر معناداری بر بهبود سرعت پردازش اطلاعات و پردازش اجتماعی/هیجانی در دانشآموزان مبتلا به اختلالیادگیری خاصخواندن دارد(01/0P
کلید واژگان
اختلال خواندنبازیدرمانی
سرعت پردازش اطلاعات
پردازش اجتماعی/هیجانی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد روانشناسی مشاوره و راهنمایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.دانشجوی دکتری تخصصی روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل.
کارشناسارشد روانشناسی بالینی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران.




