| dc.contributor.author | پورعبدل, سعید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:46:48Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:46:48Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:46:48Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:46:48Z | |
| dc.date.issued | 2019-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-12-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-09-13 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | پورعبدل, سعید. (1398). اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر بهبود بهزیستی اجتماعی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری, 9(1), 32-52. doi: 10.22098/jld.2019.832 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22098/jld.2019.832 | |
| dc.identifier.uri | http://jld.uma.ac.ir/article_832.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247833 | |
| dc.description.abstract | هدف این مطالعه، بررسی اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر بهبود بهزیستی اجتماعی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص بود.این پژوهش به شیوهی آزمایشی و با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل اجرا شد. جامعهی آماری پژوهش حاضر را کلیهی دانشآموزان پسر دارای اختلال یادگیری خاص مرکز ناتوانی یادگیری تشکیل دادند که در سال تحصیلی 97-96 در شهر تهران در دورهی متوسطهی اول مشغول به تحصیل بودند. نمونهی پژوهش شامل 40 دانشآموز پسر دارای اختلال یادگیری خاص بود که بهصورت نمونهگیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند (20 نفر برای هر گروه). برای جمعآوری دادهها از پرسشنامهی بهزیستی اجتماعی استفاده شد.نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که درمان متمرکز بر شفقت بر بهبود بهزیستی اجتماعی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص مؤثر بوده است (05/0P<).بر اساس نتایج بهدستآمده میتوان گفت درمان متمرکز بر شفقت به افراد میآموزد همچنان که در گیرودار مدیریت چالشهای دشواری هستند، با خود مهربان باشند و از خود مراقبت کنند و با مهربانی، شجاعت و خردمندی از خود حمایت کنند. درمان متمرکز بر شفقت با آموزش ذهن مشفق به درمانجویان کمک میکند تا الگوهای شناختی و هیجانی مشکلساز مرتبط با اضطراب، خشم، خودانتقادگری خود را تغییر دهند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 238 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US |
| dc.relation.ispartof | ناتوانی های یادگیری | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Learning Disabilities | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22098/jld.2019.832 | |
| dc.subject | درمان متمرکز بر شفقت | fa_IR |
| dc.subject | بهزیستی اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | اختلال یادگیری خاص | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر بهبود بهزیستی اجتماعی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری تخصصی روانشناسی بالینی، دانشگاه شاهد تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 32 | |
| dc.citation.epage | 52 | |