نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورعبدل, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:46:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:46:48Z
dc.date.available1399-07-09T03:46:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:46:48Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-04en_US
dc.date.submitted1398-09-13fa_IR
dc.identifier.citationپورعبدل, سعید. (1398). اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر بهبود بهزیستی اجتماعی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری, 9(1), 32-52. doi: 10.22098/jld.2019.832fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22098/jld.2019.832
dc.identifier.urihttp://jld.uma.ac.ir/article_832.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247833
dc.description.abstractهدف این مطالعه، بررسی اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر بهبود بهزیستی اجتماعی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص بود.این پژوهش به شیوه­ی آزمایشی و با طرح پیش­آزمون و پس­آزمون با گروه کنترل اجرا شد. جامعه­ی آماری پژوهش حاضر را کلیه­ی دانش‌آموزان پسر دارای اختلال یادگیری خاص مرکز ناتوانی یادگیری تشکیل دادند که در سال تحصیلی 97-96 در شهر تهران در دوره­ی متوسطه­ی اول مشغول به تحصیل بودند. نمونه­ی پژوهش شامل 40 دانش‌آموز پسر دارای اختلال یادگیری خاص بود که به‌صورت نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند (20 نفر برای هر گروه). برای جمع‌آوری داده­ها از پرسشنامه‌­ی بهزیستی اجتماعی استفاده شد.نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که درمان متمرکز بر شفقت بر بهبود بهزیستی اجتماعی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص مؤثر بوده است (05/0P<).بر اساس نتایج به‌دست‌آمده می­توان گفت درمان متمرکز بر شفقت به افراد می­آموزد همچنان که در گیرودار مدیریت چالش‌های دشواری هستند، با خود مهربان باشند و از خود مراقبت کنند و با مهربانی، شجاعت و خردمندی از خود حمایت کنند. درمان متمرکز بر شفقت با آموزش ذهن مشفق به درمانجویان کمک می‌کند تا الگوهای شناختی و هیجانی مشکل‌ساز مرتبط با اضطراب، خشم، خودانتقادگری خود را تغییر دهند.fa_IR
dc.format.extent238
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofناتوانی های یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Learning Disabilitiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22098/jld.2019.832
dc.subjectدرمان متمرکز بر شفقتfa_IR
dc.subjectبهزیستی اجتماعیfa_IR
dc.subjectاختلال یادگیری خاصfa_IR
dc.titleاثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر بهبود بهزیستی اجتماعی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاصfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی روان‌شناسی بالینی، دانشگاه شاهد تهرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue1
dc.citation.spage32
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد