• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 8, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 8, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر رویکرد راه‌حل محور بر انگیزش تحصیلی در بین کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه

    (ندگان)پدیدآور
    نعمتی, شهروزبدری گرگری, رحیمافشین, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    277.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف تأثیر رویکرد راه‌حل محور بر انگیزش تحصیلی در بین کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه شهر تهران در سال تحصیلی 96-1395 انجام شد. روش این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی بود و با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه‌ی آماری شامل دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه موسسه توان‌بخشی ولیعصر شهر تهران بودند که با علائم مشکلات ویژه یادگیری در این مرکز مشغول گذراندن خدمات آموزشی و درمانی بودند. حجم کلی تحقیق تعداد 150 نفر از کودکان دارای ناتوانی یادگیری­ویژه  بودند که از بین آن‌ها در این تحقیق 30 نفر از دانش‌آموزان پایه‌ پنجم ابتدایی با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و به‌تصادف در 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. برای تجزیه ‌وتحلیل داده­ها از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که میانگین گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل در متغیر انگیزش تحصیلی رشد معناداری داشته‌اند و نتایج آماری حاصل از تحلیل کوواریانس در سطح (05/0α=) معنادار شده است؛ بنابراین رویکرد راه‌حل محور توانست انگیزش­تحصیلی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص را بهبود بخشد.
    کلید واژگان
    رویکرد راه‌حل محور
    انگیزش تحصیلی
    اختلال یادگیری ویژه

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه تبریز
    استاد روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه تبریز
    کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه تبریز

    URI
    https://dx.doi.org/10.22098/jld.2019.824
    http://jld.uma.ac.ir/article_824.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247830

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب