• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی نرم‌افزار ساند اسمارت بر کارکردهای اجرایی (توجه متمرکز، توانایی سازماندهی و برنامه‌ریزی و حافظه‌کاری شنیداری و دیداری) دانش‌آموزان مبتلا به نارساخوانی

    (ندگان)پدیدآور
    افشاری, علیرضایی, رسول
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    235.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی نرم افزار ساند اسمارت بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی انجام شد. روش پژوهش، آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش شامل  کلیه دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی مراجعه کننده به مرکز اختلالات یادگیری بودند که از بین آنها  نمونه ای به حجم 30 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری آزمایش و کنترل قرار گرفتند. از هر دو گروه پیش آزمون به عمل آمد و گروه آزمایش به مدت 20 جلسه با نرم افزار آموزشی ساند اسمارت، آموزش های مرتبط را دریافت کردند در حالیکه به گروه کنترل این آموزش ارائه نشد و در پایان برای هر دو گروه پس آزمون اجرا شد. ابزار استفاده شده در این پژوهش، آزمون عملکرد پیوسته، آزمون برج لندن  و آزمون حافظه کاری وکسلر بودند.  اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیری، با استفاده از نسخه 24 نرم افزارآماری SPSS  تحلیل شد. نتایج تحلیل کوواریانس چند متغیری نشان داد که آموزش نرم افزار ساند اسمارت بر کارکردهای اجرایی توجه متمرکز و توانایی سازماندهی و برنامه ریزی اثر مثبت و معناداری داشت (01/0p
    کلید واژگان
    نرم افزار ساند اسمارت
    کارکردهای اجرایی
    نارساخوانی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-05-22
    1398-03-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه روان‌شناسی، دانشگاه مراغه
    استادیار گروه روان شناسی، دانشگاه فرهنگیان

    URI
    https://dx.doi.org/10.22098/jld.2019.787
    http://jld.uma.ac.ir/article_787.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247819

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب