• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر بخشی آموزش توانبخشی شناختی بر حافظه کاری و توجه انتخابی دانش‌آموزان نارساخوان مقطع ابتدایی

    (ندگان)پدیدآور
    رحمانی, علیپیرانی, ذبیححیدری, حسنداوودی, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    252.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی توانبخشی شناختی بر حافظه کاری و توجه انتخابی دانش­آموزان نارساخوان بود. روش پژوهش حاضرآزمایشی با طرح پیش­آزمون - پس­آزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش شامل تمام دانش­آموزان نارساخوان مراجعه­کننده به مرکز آموزش و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری امید شهر اراک در سال 1396 بود (124=n). 30  دانش آموز به روش نمونه­گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. ابزارهای پژوهش شامل آزمون اثر استروپ و پاسات بودند. گروه آزمایش در 12 جلسه تحت آموزش توانبخشی شناختی قرار گرفتند. نتایج با استفاده ازآزمون کوواریانس چندمتغیری تحلیل شدند. نتایج مانکوا نشان داد که توانبخشی شناختی بر حافظه­ی­کاری و توجه انتخابی دانش­آموزان نارساخوان مؤثر بود(05/0>p).لذاتوجه به مسائل توانبخشی شناختی کودکان مذکور می­تواند در تسریع یادگیری آن­ها اثرگذار باشد.
    کلید واژگان
    توانبخشی شناختی
    حافظه‌ی‌کاری
    توجه انتخابی
    دانش‌آموزان
    نارساخوانی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، واحد خمین، دانشگاه آزاد اسلامی، خمین، ایران
    استادیار گروه روان‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
    دانشیار گروه روان‌شناسی، واحد خمین، دانشگاه آزاد اسلامی، خمین، ایران
    استادیار گروه روان‌شناسی، واحد خمین، دانشگاه آزاد اسلامی، خمین، ایران

    URI
    https://dx.doi.org/10.22098/jld.2019.754
    http://jld.uma.ac.ir/article_754.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247810

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب