• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثربخشی مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد بر راهبرد‌های حل تعارض والد- فرزند مادران دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری

    (ندگان)پدیدآور
    رضاپورمیرصالح, یاسراسماعیل بیگی, منیرهدلاوری, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    185.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد بر راهبرد­های حل تعارض والد-فرزند مادران دانش­آموزان مبتلا به ناتوانی­ یادگیری بود. جامعه آماری شامل کلیه­ دانش­آموزان پسر دبستانی مبتلا به اختلال یادگیری مراجعه کننده به مرکز اختلال­های یادگیری شهرستان میبد بود. تعداد 22 نفر از مادران این دانش­آموزان با روش نمونه­گیری دردسترس انتخاب و به صورت تصادفی در گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. ابزار اندازه­گیری پژوهش شامل پرسشنامه تعارض والد- فرزند موری ای اشتراس بود. داده­ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس همراه با اندازه­گیری مکرر مورد تجزیه و تحلیل گرفتند. یافته­ها نشان داد که بین میانگین نمرات پس­آزمون شرکت­کنندگان گروه آزمایش نسبت به گروه گواه تفاوت معنی­داری وجود دارد. با توجه به این یافته­ها می­توان نتیجه گرفت مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد در بهبود راهبردهای حل تعارض والد- فرزند مادران دانش­آموزان مبتلا به اختلال یادگیری تاثیر مثبت و معنی­داری دارد.‌
    کلید واژگان
    درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
    راهبردهای حل تعارض والد- فرزند
    ناتوانی یادگیری

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2018-04-21
    1397-02-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مشاوره، دانشگاه اردکان
    کارشناسی ارشد مشاوره خانواده، گروه مشاوره، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اردکان،
    کارشناس ارشد علوم تربیتی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی، شهرستان میبد

    URI
    https://dx.doi.org/10.22098/jld.2018.628
    http://jld.uma.ac.ir/article_628.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247792

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب