• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر آموزش موقعیت‌یابی و تسلط بر نماد بر چگونگی خواندن دانش-آموزان نارساخوان پسر

    (ندگان)پدیدآور
    عبدالقادری, ماریهخدا مهری شیجانی, فاطمهکافی, موسیفلاحی, مهنازخسرو جاوید, مهناز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    168.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مشکل خواندن دارای ابعاد ادراکی، شناختی و زبانی است و تا دوره نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد. مطالعه حاضر با هدف تاثیر آموزش موقعیت­یابی و تسلط بر نماد بر عملکرد دانش­آموزان نارسا خوان پسر انجام شد. روش پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش­آزمون-پس­آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان پسر پایه سوم ابتدایی شهر رشت بود.در این مطالعه تجربی تعداد 30 دانش‌آموز پسر نارسا خوان به شیوه تصادفی خوشه­ای چندمرحله­ای انتخاب و به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش 16جلسه­ی انفرادی 30 دقیقه­ای تحت آموزش قرار گرفتند. یافته­های حاصل از تحلیل کوواریانس چند متغیری (مانکوا) نشان داد که آموزش روش موقعیت­یابی و تسلط بر نماد باعث بهبود خواندن دانش­آموزان نارسا خوان می­شود. با توجه به نتایج پژوهش می­توان گفت مداخله­ی موقعیت یابی و تسلط بر نماد  می­تواند در چگونگی خواندن افراد نارسا خوان مؤثر باشد
    کلید واژگان
    روش موقعیت‌یابی
    تسلط بر نماد
    دانش‌آموزان نارساخوان
    عملکرد خواندن

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-10-23
    1396-08-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه گیلان
    کارشناس ارشد روان‌شناسی، دانشگاه گیلان
    استاد گروه روان‌شناسی، دانشگاه گیلان
    دکتری روان‌شناسی، دانشگاه گیلان
    استادیار گروه روان‌شناسی، دانشگاه گیلان

    URI
    https://dx.doi.org/10.22098/jld.2017.577
    http://jld.uma.ac.ir/article_577.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247779

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب