• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه‌ی طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه و رضایت زناشویی در مادران کودکان دارای اختلال یادگیری خاص و مادران کودکان عادی

    (ندگان)پدیدآور
    صدری دمیرچی, اسماعیلانصاری, محمداسماعیلی قاضی‌ولوئی, فریباقمی, میلاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    235.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    خانواده‌ یکی از طبیعی‌ترین گروه‌هایی است که نیازهای انسان را ارضا می‌کند. تولد کودکی با ناتوانی یادگیری در خانواده می‌تواند رویدادی نامطلوب و چالش‌زا باشد. این امر باعث ایجاد برخی ذهنیت‌ها و باورهایی نامناسب می‌شود که می‌تواند رضایت زناشویی را تحت‌تأثیر قرار ‌دهد. هدف پژوهش حاضر مقایسه‌ی طرحواره‌های ناسازگار اولیه و رضایت زناشویی مادران کودکان دارای اختلال یادگیری خاص و مادران کودکان عادی بود. طرح پژوهش، توصیفی از نوع مقایسه‌ای است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مادران دانش‌آموزان دختر و پسر دارای اختلال یادگیری خاص و عادی شهرستان ساوه در سال‌تحصیلی 94-95 می‌باشد. از این جامعه 55 نفر از مادران دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص و 55 نفر از مادران دانش‌آموزان عادی که از نظر سن و تحصیلات با مادران گروه دارای اختلال یادگیری خاص همتا شده بودند، به عنوان گروه مقایسه انتخاب شدند. روش نمونه‌گیری تصادفی ساده بود. داده‌ها با استفاده از پرسش‌نامه طرحواره‌های اولیه‌یانگ- فرم کوتاه و پرسش‌نامه سازگاری دونفره (زن و شوهر) اسپانسر برای سنجش رضایت زناشوئی، جمع‌آوری شدند. برای تحلیل داده‌ها، از تحلیل واریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که بین دو گروه تفاوت معناداری در طرحواره‌های ناسازگار اولیه و رضایت زناشوئی وجود دارد (01/0p
    کلید واژگان
    طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه
    رضایت زناشوئی
    اختلال یادگیری خاص

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    : استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی
    کارشناس‌ارشد روان‌شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین
    کارشناس ارشد مشاوره خانواده، دانشگاه محقق اردبیلی
    کارشناس ارشد مشاوره خانواده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

    URI
    http://jld.uma.ac.ir/article_457.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247750

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب