نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلیزاده فرد, سوسنfa_IR
dc.contributor.authorمحتشمی, طیبهfa_IR
dc.contributor.authorتدریس تبریزی, معصومهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:46:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:46:29Z
dc.date.available1399-07-09T03:46:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:46:29Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-05-01en_US
dc.date.submitted1395-02-12fa_IR
dc.identifier.citationعلیزاده فرد, سوسن, محتشمی, طیبه, تدریس تبریزی, معصومه. (1394). اثربخشی برنامه آموزش والدین بر مهارت‌های اجتماعی کودکان دارای ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری, 5(1), 89-107.fa_IR
dc.identifier.urihttp://jld.uma.ac.ir/article_410.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247723
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزش مادران، بر افزایش مهارت‌های اجتماعی کودکان دارای ناتوانی یادگیری و کاهش استرس والدگری مادران آنهاست.  این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است. 34 نفر از مادران کودکان دارای ناتوانی یادگیری شهر مشهد با روش خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شده و در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. پرسشنامه‌ی استرس والدگری آبدین و مهارت‌های اجتماعی ماتسون به­عنوان پیش آزمون اجرا شد. سپس مادران گروه آزمایش 12 جلسه در برنامه‌ی آموزش والدین شرکت کردند. بعد از اجرای پس آزمون، اندازه‌های پیش آزمون و پس آزمون با روش آماری تحلیل کوواریانس مورد مقایسه قرار گرفت. یافته‌ها نشان دهنده‌ی کاهش معنادار استرس والدگری مادران و افزایش معنادار مهارت‌های اجتماعی کودکان آنها در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل است. این یافته‌ها اثر بخشی برنامه آموزش والدین در کاهش استرس مادران و افزایش مهارت‌های اجتماعی کودکان دارای ناتوانی یادگیری را مورد تائید قرار می­دهد.fa_IR
dc.format.extent222
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofناتوانی های یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Learning Disabilitiesen_US
dc.subjectبرنامه‌ی آموزش والدینfa_IR
dc.subjectاسترس والدگریfa_IR
dc.subjectمهارت‌های اجتماعیfa_IR
dc.subjectناتوانی یادگیریfa_IR
dc.titleاثربخشی برنامه آموزش والدین بر مهارت‌های اجتماعی کودکان دارای ناتوانی یادگیریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue1
dc.citation.spage89
dc.citation.epage107


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد