نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعابدی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorکاظمی, فرشتهfa_IR
dc.contributor.authorشوشتری, مژگانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:46:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:46:24Z
dc.date.available1399-07-09T03:46:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:46:24Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2012-08-01en_US
dc.date.submitted1391-05-11fa_IR
dc.identifier.citationعابدی, احمد, کاظمی, فرشته, شوشتری, مژگان. (1393). اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانی‌های یادگیری عصب- روان‌شناختی. ناتوانی های یادگیری, 4(2), 38-54. doi: lkd-3fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/lkd-3
dc.identifier.urihttp://jld.uma.ac.ir/article_260.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247697
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانی‌های یادگیری عصب- روان‌شناختی انجام گرفته است. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل کودکان 6 ساله مبتلا به اختلال یادگیری عصب – روان‌شناختی پیش از دبستان شهر اصفهان بود. به منظور انجام این پژوهش، 30  نفر کودک با ناتوانی یادگیری عصب- روان شناختی از میان جامعه‌ی آماری به شیوه‌ی نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای، انتخاب و با روش تصادفی به گروه‌های آزمایشی و کنترل گمارده شدند (هر گروه  15 نفر). روش پژوهش آزمایشی با پیش آزمون- پس آزمون و گروه کنترل  بود. آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر روی گروه آزمایش انجام گرفت. ابزارهای مورد استفاده عبارت از آزمون عصب- روان شناختی نپسی، مقیاس هوش کودکان پیش‌دبستانی وکسلر و آزمون تشخیص کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری عصب – روان‌شناختی بود. داده‌های به‌دست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس چند متغیری(مانکوا) مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانی‌های یادگیری عصب- روان‌شناختی مؤثر می‌باشد. بنابراین، اگر بتوان به غنی‌سازی محیط و بسترسازی  برای بازی‌های گروهی و حرکتی اقدام نمود، احتمالاً به رشد و بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان کمک خواهد شد.fa_IR
dc.format.extent285
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofناتوانی های یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Learning Disabilitiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/lkd-3
dc.subjectعصب روان‌شناختیfa_IR
dc.subjectناتوانی یادگیریfa_IR
dc.subjectورزش ایروبیکfa_IR
dc.subjectکارکردهای اجراییfa_IR
dc.subjectتوجهfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانی‌های یادگیری عصب- روان‌شناختیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تربیت بدنی، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue2
dc.citation.spage38
dc.citation.epage54


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد