| dc.contributor.author | عابدی, احمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | کاظمی, فرشته | fa_IR |
| dc.contributor.author | شوشتری, مژگان | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:46:24Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:46:24Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:46:24Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:46:24Z | |
| dc.date.issued | 2015-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-08-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-05-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عابدی, احمد, کاظمی, فرشته, شوشتری, مژگان. (1393). اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب- روانشناختی. ناتوانی های یادگیری, 4(2), 38-54. doi: lkd-3 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/lkd-3 | |
| dc.identifier.uri | http://jld.uma.ac.ir/article_260.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247697 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب- روانشناختی انجام گرفته است. جامعهی آماری پژوهش شامل کودکان 6 ساله مبتلا به اختلال یادگیری عصب – روانشناختی پیش از دبستان شهر اصفهان بود. به منظور انجام این پژوهش، 30 نفر کودک با ناتوانی یادگیری عصب- روان شناختی از میان جامعهی آماری به شیوهی نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحلهای، انتخاب و با روش تصادفی به گروههای آزمایشی و کنترل گمارده شدند (هر گروه 15 نفر). روش پژوهش آزمایشی با پیش آزمون- پس آزمون و گروه کنترل بود. آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر روی گروه آزمایش انجام گرفت. ابزارهای مورد استفاده عبارت از آزمون عصب- روان شناختی نپسی، مقیاس هوش کودکان پیشدبستانی وکسلر و آزمون تشخیص کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری عصب – روانشناختی بود. دادههای بهدست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس چند متغیری(مانکوا) مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب- روانشناختی مؤثر میباشد. بنابراین، اگر بتوان به غنیسازی محیط و بسترسازی برای بازیهای گروهی و حرکتی اقدام نمود، احتمالاً به رشد و بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان کمک خواهد شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 285 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US |
| dc.relation.ispartof | ناتوانی های یادگیری | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Learning Disabilities | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/lkd-3 | |
| dc.subject | عصب روانشناختی | fa_IR |
| dc.subject | ناتوانی یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | ورزش ایروبیک | fa_IR |
| dc.subject | کارکردهای اجرایی | fa_IR |
| dc.subject | توجه | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب- روانشناختی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد تربیت بدنی، دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 38 | |
| dc.citation.epage | 54 | |