• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 3, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تولید چندرسانه ای آموزشی حساب آموز و اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی عملیات تفریق و تقسیم دانش آموزان دختر با ناتوانی یادگیری ریاضی

    (ندگان)پدیدآور
    پوراحمدعلی, امیرموسوی پور, سعید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    195.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر تولید چندرسانهای آموزشی حساب آموز وتأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی تفریق وتقسیم است. این مطالعهی نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل انجام گرفت.نمونهی پژوهش شامل 30 دانش آموز دختر پایه ی سوم ابتدایی ناتوان در یادگیری ریاضی شهر اراک استبه صورت (n= و کنترل ( 15 (n= که از طریق نمونهگیری تمام شمار انتخاب و در دو گروه آزمایش( 15تصادفی نشانده شدند. به مدت 12 جلسه گروه آزمایش با چندرسانهای حساب آموز و گروه کنترل باروش متداول آموزش دیدند. ابزار جمع آوری دادهها برای متغیر پیشرفت تحصیلی (تفریق، تقسیم) آزموننشان داد که استفاده از چندرسانهای آموزشی (ANCOVA) ایران کی مت بود. نتایج تحلیل کوواریانسحساب آموز در مقایسه با روش آموزش متداول در پیشرفت تحصیلی تفریق دانش آموزان دختر با ناتوانییادگیری ریاضی مؤثر بوده است؛ اما در پیشرفت تحصیلی تقسیم تفاوت معناداری بین دو گروه مشاهدهنشده است.
    کلید واژگان
    پیشرفت تحصیلی تفریق و تقسیم
    چندرسانه ای آموزشی
    حساب آموز
    ناتوانی یادگیری ریاضی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2014-05-22
    1393-03-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی، دانشگاه هرمزگان
    استادیار روانشناسی تربیتی، دانشگاه اراک

    URI
    https://dx.doi.org/jld-3-3-93-3-2
    http://jld.uma.ac.ir/article_149.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247674

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب