• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 2, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 2, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    فراتحلیل اثربخشی مداخلات روان شناختی و آموزشی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری ریاضی

    (ندگان)پدیدآور
    شمسی, عبدالحسینعابدی, احمدصمدی, مریماحمدزاده, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    414.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به اهمیت اختلالات یادگیری و لزوم ارائه مداخلاتی برای بهبود این اختلالات به منظورپیشگیری از مشکلات بعدی هدف پژوهش حاضر این است که با استفاد هی الگوی پژوهشی فراتحلیلمیزان اثرگذاری مداخلات روان شناختی و آموزشی را بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانییادگیری ریاضی مشخص کند. این پژوهش با استفاده از تکنیک فراتحلیل با یک پارچه کردن نتایجحاصل از انجام تحقیقات مختلف، میزان اندازه اثر مداخلات روان شناختی و آموزشی را مشخصمی کند. بدین منظوراز بین 33 پژوهش، 22 پژوهش که از لحاظ روش شناختی مورد قبول بود، انتخابو فراتحلیل بر روی آن ها انجام گرفت. ابزار پژوهش چک لیست فراتحلیل بود. یافته های پژوهش نشانداد میزان اندازه اثر مداخلات روان شناختی و آموزشی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانینتیجه ی فراتحلیل نشان داد که میزان اندازه اثر مطابق .(p≤0/ 0 است. ( 00001 / یادگیری ریاضی 57جدول کوهن در حد بالا می باشد..
    کلید واژگان
    فراتحلیل
    ناتوانی یادگیری ریاضی
    مداخلات روان شناختی و آموزشی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2013-06-22
    1392-04-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه اصفهان
    استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه اصفهان
    دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه اصفهان
    دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه اصفهان

    URI
    https://dx.doi.org/jld-2-4-92-5-4
    http://jld.uma.ac.ir/article_134.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247659

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب