فراتحلیل اثربخشی مداخلات روان شناختی و آموزشی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری ریاضی
(ندگان)پدیدآور
شمسی, عبدالحسینعابدی, احمدصمدی, مریماحمدزاده, مریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به اهمیت اختلالات یادگیری و لزوم ارائه مداخلاتی برای بهبود این اختلالات به منظورپیشگیری از مشکلات بعدی هدف پژوهش حاضر این است که با استفاد هی الگوی پژوهشی فراتحلیلمیزان اثرگذاری مداخلات روان شناختی و آموزشی را بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانییادگیری ریاضی مشخص کند. این پژوهش با استفاده از تکنیک فراتحلیل با یک پارچه کردن نتایجحاصل از انجام تحقیقات مختلف، میزان اندازه اثر مداخلات روان شناختی و آموزشی را مشخصمی کند. بدین منظوراز بین 33 پژوهش، 22 پژوهش که از لحاظ روش شناختی مورد قبول بود، انتخابو فراتحلیل بر روی آن ها انجام گرفت. ابزار پژوهش چک لیست فراتحلیل بود. یافته های پژوهش نشانداد میزان اندازه اثر مداخلات روان شناختی و آموزشی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانینتیجه ی فراتحلیل نشان داد که میزان اندازه اثر مطابق .(p≤0/ 0 است. ( 00001 / یادگیری ریاضی 57جدول کوهن در حد بالا می باشد..
کلید واژگان
فراتحلیلناتوانی یادگیری ریاضی
مداخلات روان شناختی و آموزشی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-06-221392-04-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه اصفهاناستادیار گروه روانشناسی، دانشگاه اصفهان
دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه اصفهان
دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه اصفهان




