| dc.contributor.author | خانخانیزاده, هنگامه | fa_IR |
| dc.contributor.author | باقری, سحر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:46:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:46:13Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:46:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:46:13Z | |
| dc.date.issued | 2012-09-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-04-11 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-01-23 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خانخانیزاده, هنگامه, باقری, سحر. (1391). اثربخشی خودآموزی کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری. ناتوانی های یادگیری, 2(1), 43-52. doi: jld-2-1-91-7-3 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/jld-2-1-91-7-3 | |
| dc.identifier.uri | http://jld.uma.ac.ir/article_110.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247635 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر مطالعه ی اثربخشی خودآموزی<br />کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی بود. روش پژوهش حاضر<br />آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل<br />می باشد. جامعه ی پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان دختر با<br />ناتوانی یادگیری پایه ی چهارم و پنجم ابتدایی در مرکز ویژه<br />90- ناتوانی های یادگیری شهر قزوین در سال تحصیلی 91<br />می باشد. 20 دانش آموز به صورت در دسترس انتخاب و به<br />صورت تصادفی در گروه های آزمایش و کنترل جایگزین شدند.<br />ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ی سازگاری اجتماعی بود. نتایج<br />آزمون تحلیل کوواریانس پس از تعدیل اثر پیش آزمون نشان<br />داد که خودآموزی کلامی بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان با<br />ناتوانی های یادگیری تأثیر مثبت دارد. یافته های این پژوهش را<br />می توان در کارهای آموزشی و مشاوره به کار برد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 112 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US |
| dc.relation.ispartof | ناتوانی های یادگیری | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Learning Disabilities | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/jld-2-1-91-7-3 | |
| dc.subject | خودآموزی کلامی | fa_IR |
| dc.subject | سازگاری اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | ناتوانی های یادگیری | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی خودآموزی کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس مرکز مشاوره، دانشگاه پیامنور استان مرکزی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 43 | |
| dc.citation.epage | 52 | |