• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه ی باورهای خودکارآمدی و انگیزه ی پیشرفت در میان دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری

    (ندگان)پدیدآور
    علایی خرایم, رقیهنریمانی, محمدعلایی خرایم, سارا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    204.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این مطالعه، مقایسه ی باورهای خودکارآمدی وانگیزه ی پیشرفت در میان دانشآموزان با و بدون ناتوانییادگیری بود. این پژوهش از نوع مقطعی- مقایسهای است.جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی دانشآموزان مقطعابتدایی(دختر و پسر) با و بدون ناتوانیهای یادگیری شهر اردبیلدر سال 1390 بود. آزمودنیهای پژوهش، 40 نفر از دانشآموزانبا ناتوانی یادگیری بودند که با استفاده از روش نمونهگیریتصادفی طبقهای انتخاب شدند و 40 نفر از دانشآموزان عادیبه شیوه ی همتاسازی(براساس سن، جنس، پایه ی تحصیلی،مدرسه و پایگاه اقتصادی- اجتماعی) انتخاب شدند. ابزار مورداستفاده در این پژوهش، پرسشنامه ی خودکارآمدی عمومی شررو همکاران و پرسشنامه ی انگیزه ی پیشرفت هرمنس بود. نتایجنشان داد که بین دو گروه از دانشآموزان در باورهایخودکارآمدی و انگیزه ی پیشرفت تفاوت معناداری وجود دارد.بدین معنا که دانشآموزان با ناتوانی یادگیری بهدلیل سطوحپایین انتظارات از خود، سطوح پایینی از باورهای خودکارآمدیو انگیزه ی پیشرفت را تجربه میکنند. این نتایج تلویحات مهمیدر زمینه ی آموزش و خدمات مشاورهای این دانشآموزان دارد.
    کلید واژگان
    باورهای خودکارآمدی
    انگیزه ی پیشرفت
    ناتوانی یادگیری

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2012-06-21
    1391-04-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس‌ارشد روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه تربیت معلم تهران
    استاد روان‌شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی
    دانشجوی کارشناسی روان‌شناسی بالینی، دانشگاه محقق اردبیلی

    URI
    https://dx.doi.org/jld-1-3-91-4-5
    http://jld.uma.ac.ir/article_105.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247630

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب