• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی کارآمدی مراکز ناتوانی های یادگیری استان اردبیل در بهبود علایم اختلال یادگیری دانش آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    نریمانی, محمدرجبی, سورانافروز, غلامعلیصمدی خوشخو, حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    179.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این مطالعه بررسی کارآمدی مراکز ناتوانی های یادگیریاستان اردبیل در بهبود علایم اختلال یادگیری دان شآموزان و شناسایینقاط ضعف و قوت این مراکز می باشد. جامعه آماری مطالعه حاضر شاملکلیه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری مراجعه کننده به مراکز89- مشکلات ویژه یادگیری در استان اردبیل در سال تحصیلی 90می باشند. نمونه مطالعه شامل 248 نفر از دانش آموزان دارای اختلالیادگیری بودند که به شیوه نمونه گیری طبق های انتخاب شدند. همچنینکلیه کارشناسان مربوطه ( 25 نفر)، معلمان ( 100 نفر)، و اولیاء ایندانش آموزان ( 124 نفر) نیز جهت نظرسنجی انتخاب شدند. در قالبروش آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل ازآزمون هاى خواندن، املاء و ریاضى، مصاحبه نیمه ساختمند و پرسشنامهمحقق ساخته جهت جمع آوری داده ها استفاده شد. یافته های توصیفینشان داد که از نظر اولیاء و مربیان نقاط قوت این مراکز بیشتر از نقاط(ANCOVA) ضعف آنها می باشد. نتایج تحلیل کوواریانس دوعاملینشان داد که بین دو گروه دانش آموزان دارای اختلالات یادگیریو آموزش ندیده از نظر توانایی خواندن، LD آموزش دیده در مراکزتوانایی ریاضی و توانایی نوشتن و معدل نمرات نیمسال تحصیلی تفاوتاما بین دو جنس و در تعامل با گروه .(Pتفاوت معنی داری بدست نیامد. این مطالعه نشان داد که برگزاریکلاس های آموزشی مراکز ویژه ناتوانی های یادگیری موجب بهبودعلایم و پیشرفت درسی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری م یگردد.
    کلید واژگان
    اختلال یادگیری
    پیشرفت تحصیلی
    دان شآموز
    مرکز آموزش

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2011-12-22
    1390-10-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    استاد روان شناسی دانشگاه محقق اردبیلی
    استادیار روان شناسی دانشگاه خلیج فارس
    استاد ممتاز دانشگاه تهران
    کارشناسی ارشد علوم تربیتی، سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل

    URI
    https://dx.doi.org/jld-1-1-90-7-8
    http://jld.uma.ac.ir/article_93.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247618

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب