• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ناتوانی های یادگیری
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثر بخشی آموزش مهار تهای زندگی بر کفایت اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی

    (ندگان)پدیدآور
    کاظمی, رضامؤمنی, سویلکیامرثی, آذر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    154.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این مطالعه تعیین اثربخشی آموزش مهارت هایزندگی بر کفایت اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضیبود. این مطالعه نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون باگروه کنترل انجام شد. نمونه پژوهش شامل 40 دانش آموز مبتلابه اختلال ریاضی در مدرسه ناتوانی هایی یادگیری شهر اردبیل(n= بود که بصورت در دسترس انتخاب و به دوگروه کنترل( 20گمارده شدند. برای جمع آوری داده ها از (n= وآزمایش( 20مصاحبه بالینی، آزمو ن ریاضی کی مت و پرسشنامه کفایتاجتماعی فلنر استفاده شد. آموزش مهارت های زندگی برای گروهآزمایش در 8 جلسه به مدت یک ماه ارائه گردید. نتایج تحلیلواریانس چند متغیری نشان داد که آموزش مهارت های زندگیکفایت اجتماعی و مؤلف ههای آن را در دانش آموزان مبتلا بهاختلال ریاضی به طور معن یداری افزایش می دهد. این نتایجحاکی است که آموزش مهارت های زندگی کفایت اجتماعیدانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی را افزایش م یدهد. این نتایجتلویحات مهمی در زمینه آموزش و خدمات مشاور های برای ایندانش آموزان به عنوان بخش مهمی از درمان دارد.
    کلید واژگان
    اختلال ریاضی
    مهار تهای زندگی
    کفایت اجتماعی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2011-12-22
    1390-10-01
    ناشر
    دانشگاه محقق اردبیلی
    University of Mohaghegh Ardabili
    سازمان پدید آورنده
    استادیار روانپزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
    کارشناس ارشد روان شناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
    عضو هیأت علمی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

    URI
    https://dx.doi.org/jld-1-1-90-7-7
    http://jld.uma.ac.ir/article_92.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247617

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب