دوره 9, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی رواندرمانی بین فردی بر کاهش اضطراب و بهبود مهارت خواندن انگلیسی دانشآموزان نارساخوان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2020-01-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی روان درمانی بین فردی بر کاهش اضطراب و بهبود مهارت خواندن انگلیسی دانشآموزان نارساخوان انجام گرفت. روش پژوهش این مطالعه، نیمهآزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری ...
-
اثربخشی بازی درمانی کودک محور بر حافظه فعال و سرعت پردازش کودکان مبتلا به اختلال یادگیری
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2020-01-21)هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی بازی درمانی کودک محور بر حافظه فعال و سرعت پردازش کودکان پیش دبستانی واجد تشخیص اختلالات یادگیری بود. طرح پژوهش از نوع نیمهآزمایشی به صورت پیشآزمون- پسآزمون همراه با گروه کنترل بوده و ...
-
مقایسه استحکام روانی و تحمل ابهام در مادران فرزندان با ناتوانی یادگیری خاص و عادی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2020-01-21)پژوهش حاضر با هدف مقایسه استحکام روانی و تحمل ابهام در مادران فرزندان با ناتوانی یادگیری خاص و عادی انجام گرفت.روش این پژوهش علی مقایسهای است. جامعة آماری پژوهش حاضر شامل تمامی مادران دارای فرزند با ناتوانی یادگیری خاص ...
-
تأثیر توانبخشی شناختی بر بهبود بازداری پاسخ در دانشآموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری ریاضی و خواندن
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2020-01-21)هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر درمان توانبخشی شناختی بر بهبود بازداری پاسخ در افراد مبتلا به ناتوانی یادگیری ریاضی و خواندن بود. بدین منظور از بین جامعه آماری شهر تبریز، یعنی کلیه دانشآموزان مبتلا به ناتوانی ریاضی و خواندن ...
-
مقایسة امید، انگیزش پیشرفت تحصیلی و خودپندارة تحصیلی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2020-01-21)پژوهش حاضر با هدف مقایسه میزان امید، خودپندارة تحصیلی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع علی- مقایسهای بود. جامعة آماری پژوهش کلیة دانشآموزان دختر و پسر ...
-
طراحی برنامه آموزشی مفاهیم ریاضی مبتنی بر رایانه به منظور بهبود ادراک دیداری فضایی (مؤلفه هماهنگی چشم و دست) دانشآموزان با اختلال ریاضی و مقایسه اثربخشی آن با روش آموزش سنتی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2020-01-21)هدف از انجام پژوهش طراحی برنامه آموزشی مفاهیم ریاضی مبتنی بر رایانه به منظور بهبود ادراک دیداری فضایی دانشآموزان دارای اختلال ریاضی و مقایسه اثربخشی آن با روش آموزش سنتی بوده است. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان پسر ...
-
ارائه مدل سبکهای دلبستگی و پیوستگی و انطباق خانواده با دلزدگی زناشویی والدین دانشآموزان دارای ناتوانیهای یادگیری با میانجیگری تمایز یافتگی زوجین
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2020-01-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی ارائه مدل سبکهای دلبستگی و پیوستگی و انطباق خانواده با دلزدگی زناشویی والدین دانشآموزان دارای ناتوانیهای یادگیری با میانجیگری تمایز یافتگی زوجین شهر اردبیل در سال 1397 انجام شد. روش پژوهش همبستگی ...
-
اثربخشی داستانگویی بر خلاقیت کلامی و آگاهی واج شناختی دانشآموزان نارساخوان
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2020-01-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی داستانگویی بر خلاقیت کلامی و آگاهی واجشناختی دانشآموزان نارساخوان بود که به روش شبهآزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون باگروه کنترل انجام شد. نمونه شامل 28 دانشآموز پسر نارساخوان بودکه ...



