دوره 8, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ساخت، اعتباریابی و رواسازی مقیاس تشخیص اختلال های یادگیری غیرکلامی
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2019-08-23)هدف پژوهش حاضر، ساخت، اعتباریابی و رواسازی مقیاس تشخیص اختلالهای یادگیری غیرکلامی بود. روش پژوهش، توصیفی - پیمایشی بود. جامعه آماری اول پژوهش، شامل کلیه دانشآموزان دختر و پسر دوره ابتدایی شهرستانهای استان البرز است که ...
-
مقایسه عملکردهای حافظه فعال شنیداری، دیداری-فضایی و بلندمدت در دانشآموزان دارای اختلال ریاضی و بهنجار
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2019-08-23)دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی علاوه بر مشکلات تحصیلی دارای مشکل در انواع حافظه نیز هستند. پژوهش حاضر با هدف مقایسه عملکردهای حافظه فعال شنیداری، دیداری-فضایی و بلندمدت دانش آموزان مبتلا به اختلال ریاضی و بهنجار انجامشد. ...
-
اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کاهش اجتناب تجربهای و پریشانی روانشناختی نوجوانان دارای اختلال یادگیری خاص
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2019-08-23)هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کاهش اجتناب تجربهای و پریشانی روانشناختی نوجوانان دارای اختلال یادگیری خاص بود.این پژوهش تجربی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعهی آماری ...
-
تأثیر رویکرد راهحل محور بر انگیزش تحصیلی در بین کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2019-08-23)پژوهش حاضر با هدف تأثیر رویکرد راهحل محور بر انگیزش تحصیلی در بین کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه شهر تهران در سال تحصیلی 96-1395 انجام شد. روش این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی بود و با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل ...
-
اثربخشی حافظه فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص: یک مطالعه فراتحلیل
(دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2019-08-23)اختلال یادگیری خاص، از جمله اختلالات عصبشناختی میباشد که در سالهای اخیر مورد توجه بسیار قرار گرفته است. مطالعات نشان دادهاند که حافظه فعال دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص دارای نارساییهایی میباشد. تاکنون بررسیهای ...



