• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زبان پژوهی
    • دوره 9, شماره 24
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زبان پژوهی
    • دوره 9, شماره 24
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی کلی کتاب "پراسپکت دو" از دیدگاه دبیران زبان انگلیسی

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی صفا, محمدغنچه پور, اعظمملک محمدی, رضاسیفی, زهراذکرتی, سرور
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    757.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    از مهم‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای هر نظام آموزشی، برنامه‌ریزی، تدوین، بررسی، تغییر و به‌روزرسانی کتاب‌های درسی است چراکه تقویت بنیاد هر نظام آموزشی، وابسته به کیفیت و کمیت اطلاعاتی است که از طریق «رسانه‌ای مهم و پرکاربرد» به‌نام کتاب درسی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. بنابراین، ارزیابی کتاب‌های درسی برای ارتقا و ترسیم ویژگی‌های کتاب‌های آینده امری ضروری است. از این‌رو، تحقیق حاضر به ارزیابی کتاب «پراسپکت دو»می‌پردازد که در سال‌های اخیر در پایة هشتم نظام آموزشی ایران (دوم متوسطه) جهت تدریس زبان انگلیسی مورد استفاده قرار گرفته است. در این بررسی، نظرات معلمان زبان انگلیسی هفت شهر اصفهان، همدان، کرج، سنندج، رشت، قروه و بروجرد به‌وسیلةپرسش‌نامة ۶۵ سئوالی محقق‌ساخته گردآوری و مورد تحلیل قرار گرفته است. به‌منظور حصول اطمینان از روایی و پایایی ابزار تحقیق، نخست پرسش‌نامة مذکور به‌صورت آزمایشی در مقیاس محدود به اجرا درآمد و بر این اساس، ضریب پایایی پرسش‌نامه (آلفای کرانباخ برابر 9/‍0) ونیز روایی سازة آن از طریق تحلیل عاملی (تأییدی)تأیید گردید. در مطالعة اصلی از میان 236 پرسش‌نامة توزیع‌شده، 200 نسخه توسط دبیران تکمیل شد و 38 نفر نیز در مصاحبه‌ای نیمه‌ساختارمند شرکت نمودند. نتایج حاصل از تحلیل کمّی و کیفی پرسش‌نامه و سئوالات مصاحبه نشان داد که دبیران زبان انگلیسی، کتاب حاضر را به‌لحاظ محتوای زبانی مناسب و از نظر جنبه‌های ظاهری، فرهنگی، و نیز ایجاد شرایط واقعی برای استفاده از زبان هدف ضعیف ارزیابی کرده‌اند.  
    کلید واژگان
    ارزیابی منابع آموزشی
    کتاب پراسپکت دو
    زبان انگلیسی

    شماره نشریه
    24
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه بوعلی سینا
    دانشگاه بوعلی سینا
    دانشگاه بوعلی سینا
    دانشگاه بوعلی سینا
    دانشگاه بوعلی سینا

    شاپا
    2008-8833
    2538-1989
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jlr.2016.2437
    https://jlr.alzahra.ac.ir/article_2437.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247221

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب