نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorوکیلی فرد, امیررضاfa_IR
dc.contributor.authorجدیری جمشیدی, رویاfa_IR
dc.contributor.authorصفارمقدم, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:44:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:44:46Z
dc.date.available1399-07-09T03:44:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:44:46Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-08-20en_US
dc.date.submitted1395-05-30fa_IR
dc.identifier.citationوکیلی فرد, امیررضا, جدیری جمشیدی, رویا, صفارمقدم, احمد. (1397). آموزش شبکه های فعلی زبان فارسی: مقایسة عملکرد فارسی آموزان غیرایرانی در پاسخگویی به پرسش‌های استنتاجی و جایگزینی. زبان پژوهی, 10(26), 139-163. doi: 10.22051/jlr.2017.11389.1176fa_IR
dc.identifier.issn2008-8833
dc.identifier.issn2538-1989
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jlr.2017.11389.1176
dc.identifier.urihttps://jlr.alzahra.ac.ir/article_3001.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247136
dc.description.abstractدر پژوهش حاضر تأثیر آموزش مستقیم شبکه­ های فعلی زبان فارسی بر میزان پاسخ­گویی زبان‌آموزان به پرسش‌های استنتاجی و جایگزینی مورد بررسی قرار گرفته­ است. پژوهشگران، ابتدا یک گروه از فارسی­آموزان غیرایرانی در سطح پیشرفته را به ‌صورت تصادفی انتخاب کردند. با برگزاری پیش­آزمون، زبان‌آموزانی را از میان آن­ها برگزیدند که از دانشِ واژگانی غنی­تری برخوردار بودند. پس از تهیة 3 درس که هر یک دارای 27 شبکة فعلی پربسامد زبان فارسی بود و آموزش آن­ها به روش مستقیم (آشکار) بود. در پایان هر درس یک پس­آزمون (در مجموع سه پس­آزمون) شامل پرسش‌های استنتاجی و جایگزینی اجرا گردید. درس­ها به گونه ای طراحی شده بودند که فعل­ها به شکل خوشه­ای یا شبکه­ ای تدریس گردد و مدرس زبان فارسی برای هر شبکة فعلی زمان لازم را صرف نماید. پس از برگزاری آزمون‌ها، نمره­های زبان­آموزان در دو بخش پرسش­های استنتاجی و جایگزینی با روش‌های آماری تحلیل شد. یافته­های پژوهش نشان داد زبان‌آموزان توانسته بودند به کمک آموزش مستقیم شبکه­ های فعلی زبان فارسی به پرسش‌های استنتاجی و جایگزینی پاسخ دهند. همچنین یافته ­های مقایسۀ پارامترها، اختلاف معناداری را بین میانگین آزمون‌های استنتاجی و جایگزینی نشان‌ نداد.fa_IR
dc.format.extent944
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofزبان پژوهیfa_IR
dc.relation.ispartofZABANPAZHUHI (Journal of Language Research)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jlr.2017.11389.1176
dc.subjectواژه­های کلیدی: شبکة واژگانیfa_IR
dc.subjectشبکۀ فعلیfa_IR
dc.subjectآموزش مستقیمfa_IR
dc.subjectپرسش‌های استنتاجیfa_IR
dc.subjectپرسش‌های واژگانیfa_IR
dc.titleآموزش شبکه های فعلی زبان فارسی: مقایسة عملکرد فارسی آموزان غیرایرانی در پاسخگویی به پرسش‌های استنتاجی و جایگزینیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانانfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگاه فرهنگ و علوم انسانیfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue26
dc.citation.spage139
dc.citation.epage163


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد