• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زبان پژوهی
    • دوره 6, شماره 13
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زبان پژوهی
    • دوره 6, شماره 13
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آموزش واژگان هم­آوا- هم­نویسه از طریق داستان .محمدرضا پهلوان نژاد/زهرا سادات حسینی

    (ندگان)پدیدآور
    پهلوان نژاد, محمدرضاحسینی, زهرا السادات
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    641.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    آموزش واژگان هم­آوا- هم­نویسه از طریق داستان     محمدرضا پهلوان­نژاد [1]   زهرا سادات حسینی [2]     تاریخ دریافت: 28/4/90   تاریخ تصویب: 18/6/91     چکیده   یادگیری زبان عموماً با چهار مهارت زبانی در ارتباط است: شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن. هر یک از این چهار مهارت نقش بسزا و ویژه­ای در امر یادگیری دارد. اما پرورش این مهارت نیازمند عواملی چند ازجمله مطالب آموزشی مناسب، معلم آگاه به اصول آموزش و نیز شیوه­ها و راهکارهای آموزشی کارآمد است. مطالب آموزشی باید با جهت­گیری­های خاص و ویژگی­های معین تهیه شده باشند، معلم زبان باید با اصول آموزشی زبان آشنا باشد و سرانجام باید از روش­ها و راهکارهای نوین و نتیجه­بخش آموزش زبان نهایت استفاده را ببرد. هدف از این پژوهش بررسی این نکته است که آیا داستان می­تواند به­عنوان یک شیوه آموزشی در آموزش زبان دوم به کار برود یا نه. برای بررسی میزان موفقیت داده­های داستانی در آموزش زبان دوم، در یک بررسی میدانی تعدادی از واژگان هم­آوا- هم‌نویسه زبان فارسی در دو گروه (آزمایش، کنترل) به 7 دانشجوی خارجی زبان­آموز زبان فارسی با استفاده از داستان و بدون داستان آموزش داده شد. برای بررسی نتایج و تجزیه و تحلیل داده­ها، از آزمون t استفاده شده است. با توجه به این ­ که سطح معناداری آزمون t کمتر از 05/0 ( sig=0.00 ) می‌باشد، می ­ توان گفت که نمره گروه آزمایش با نمره گروه کنترل تفاوت معناداری دارد و بنابراین یافته‌های پژوهش نشان می­دهد که می­توان از داستان به­عنوان یک شیوه آموزشی مناسب برای آموزش واژه­های هم­آوا- هم­نویسه مدد جست و این شیوه یادگیری را تسهیل و جذاب می­کند .     واژه‌های کلیدی : واژگان هم­آوا- هم­نویسه، شیوه­های آموزش، داستان کوتاه     [1] دانشیار و عضو هیئت علمی گروه زبان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد، pahlavan@um.ac.ir   [2] دانشجوی دکتری زبان­شناسی همگانی دانشگاه فردوسی مشهد واحد بین­الملل، za_ho706@stu.um.ac.ir
    کلید واژگان
    واژگان هم­آوا
    هم­نویسه
    شیوه­های آموزش
    داستان کوتاه .محمدرضا پهلوان نژاد/ زهرا سادات حسینی

    شماره نشریه
    13
    تاریخ نشر
    2014-12-22
    1393-10-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه فردوسی مشهد
    دانشگاه فردوسی مشهد

    شاپا
    2008-8833
    2538-1989
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jlr.2015.1102
    https://jlr.alzahra.ac.ir/article_1102.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247034

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب