• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زبان پژوهی
    • دوره 6, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زبان پژوهی
    • دوره 6, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطۀ منبع کنترل، اضطراب امتحان و جنسیت با عمل‏کرد شنیداری در دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی

    (ندگان)پدیدآور
    ستوده نما, الههحسینی اطاقسرایی, سیده سمیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.053 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رابطۀ منبع کنترل، اضطراب امتحان و جنسیت با عمل‏کرد شنیداری در دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی     الهه ستوده‏نما [1]   سیده سمیه حسینی اطاقسرایی [2]     تاریخ دریافت: 1/4/1390   تاریخ تصویب: 10/2/1391     چکیده   در پژوهش حاضر، رابطۀ منبع کنترل، اضطراب امتحان، و جنسیت را با عمل‏کرد شنیداری دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی بررسی کرده‏ایم. شرکت‏کنندگان در این تحقیق، 96 نفر از دانشجویان زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‏شهر با مهارت شنیداری‌ای در‏سطح متوسط بودند که واحد گفت‏و‏شنود را می‏گذراندند. نخست، این دانشجویان در آزمون تافل 2003 شرکت کردند و سپس بر‏اساس‏ پرسش‏نامۀ منبع کنترل راتر (1966 به نقل از وادل، 1998)، به دو گروه با منبع کنترل درونی و منبع کنترل بیرونی تقسیم شدند؛ همچنین بر‏اساس‏ پرسش‏نامۀ اضطراب امتحان ساراسن (‏1975 به نقل از اینامی، 2006)، در سه گروه با درجه‏های مختلف اضطراب (زیاد، متوسط و کم) آزموده شدند. نتایج تحقیق، بیانگر آن است که دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی با منبع کنترل درونی، در مقایسه با دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی با منبع کنترل بیرونی، در امتحان مهارت شنیداری زبان انگلیسی، عمل‏کردی بهتر دارند و جنسیت بر رابطۀ عمل‏کرد آن‏ها ‏با منبع کنترل درونی و بیرونی و نیز امتحان مهارت شنیداری زبان انگلیسی، اثری ندارد؛ همچنین دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی با سطح اضطراب کم، در امتحان، عمل‏کردی بهتر از دانشجویان با سطح اضطراب بالا و متوسط دارند و جنسیت بر رابطۀ اضطراب امتحان (زیاد، متوسط، کم) و عمل‏کرد آن‏ها ‏در امتحان مهارت شنیداری، اثری ندارد.     واژه‏ها‏ی کلیدی : منبع کنترل، اضطراب امتحان، جنسیت، مهارت شنیداری در زبان انگلیسی.   [1] . دانشیار گروه زبان انگلیسی دانشگاه الزهرا(س)؛ esotoude@alzahra.ac.ir   [2] . کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی دانشگاه الزهرا(س) و مدرس دانشگاه پیام نور بابل؛ s_hosseini2002@yahoo.com
    کلید واژگان
    منبع کنترل
    اضطراب امتحان
    جنسیت
    مهارت شنیداری در زبان انگلیسی

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2014-09-23
    1393-07-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    هیئت علمی دانشگاه الزهرا
    کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی دانشگاه الزهرا(س) و مدرس دانشگاه پیام نور

    شاپا
    2008-8833
    2538-1989
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jlr.2014.1096
    https://jlr.alzahra.ac.ir/article_1096.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247028

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب