• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زبان پژوهی
    • دوره 6, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • زبان پژوهی
    • دوره 6, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش سن در فرایند یادگیری زبان خارجی با توجه به یادگیری تلفظ، دستور، واژگان و مهارت­های زبانی

    (ندگان)پدیدآور
    رحمتیان, روح الهاطرشی, محمد حسینمهرابی, مرضیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    956.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بررسی نقش سن در فرایند یادگیری زبان خارجی با توجه به یادگیری تلفظ، دستور، واژگان و مهارت­های زبانی     روح‏الله رحمتیان [1]   محمد‏حسین اطرشی [2]   مرضیه مهرابی [3]     تاریخ دریافت: 1/3/1390   تاریخ تصویب: 18/10/1390     چکیده   در فرایند آموزش زبان­های خارجی، عواملی گوناگون بر میزان موفقیت زبان‏آموزان اثر می­گذارند که شناخت کافی آن‏ها، بر فرایند یاد‏دهی/ یادگیری و به‏دنبال آن، کیفیت آموزش اثر می‏گذارد. یکی از عواملی که در این حوزه، همواره دغدغه­هایی فراوان ایجاد کرده، تأثیر سن بر میزان یادگیری زبان­های خارجی است؛ بدین شرح که همواره این سؤال در ذهن زبان‏آموزان و مدرسان مطرح بوده است که با افزایش سن، توانایی یادگیری زبان خارجی، کم می­شود یا افزایش می­یابد؛ بر این اساس، در مقالۀ حاضر، رابطۀ میان سن فراگیر به‏عنوان یک متغیر با میزان موفقیت در فرایند یادگیری زبان خارجی را بررسی کرده‏ایم. مطالعۀ ارتباط سن با فرایندهای یادگیری زبان خارجی (با توجه به یادگیری تلفظ، دستور زبان، واژگان و مهارت‌های زبانی) و نیز عوامل فیزیولوژیک در زبان‏آموزان، بیانگر این مطلب است که بین افزایش سن با میزان تسلط و یادگیری فرایندهای زبان خارجی، هم‏بستگی‏ای منفی و معنا­دار وجود دارد که بر فرایند یادگیری زبان خارجی اثر می­گذارد؛ بنابراین، در‏نظر‏گرفتن سن مناسب برای آموزش زبان، افزایش کارآیی نظام آموزش زبان‌های خارجی را به‏دنبال دارد.     واژه­های کلیدی: سن، یادگیری زبان خارجی، عناصر و مهارت‌های زبانی، عامل فیزیولوژیک.     [1] . دانشیار دانشگاه تربیت مدرس تهران؛ rahmatir@modares.ac.ir   [2] . استادیار دانشگاه مِن فرانسه؛ Mhotroshi@gmail.com   [3] . دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس؛ marzieh_mehraby@yahoo.fr
    کلید واژگان
    یادگیری زبان خارجی
    عناصر و مهارت‌های زبانی
    عامل فیزیولوژیک

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2014-09-23
    1393-07-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشگاه تربیت مدرس تهران
    استادیار دانشگاه مِن فرانسه
    دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس

    شاپا
    2008-8833
    2538-1989
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jlr.2014.1095
    https://jlr.alzahra.ac.ir/article_1095.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247027

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب