نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخزائی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorزارعی, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorکتابی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorاحمدپور کاسگری, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:44:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:44:26Z
dc.date.available1399-07-09T03:44:26Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:44:26Z
dc.date.issued2014-08-23en_US
dc.date.issued1393-06-01fa_IR
dc.date.submitted2014-09-03en_US
dc.date.submitted1393-06-12fa_IR
dc.identifier.citationخزائی, سعید, زارعی, غلامرضا, کتابی, سعید, احمدپور کاسگری, زهرا. (1393). بررسی اثر شیوه ارائه محتوا و جنسیت فراگیران بر حافظه کوتاه‌مدت در فرایند یادگیری واژگان از‌ طریق تلفن همراه .سعید خزایی /غلامرضا زارعی/سعید کتابی/زهرا احمدپور کاسگری. زبان پژوهی, 6(11), 43-64. doi: 10.22051/jlr.2014.1089fa_IR
dc.identifier.issn2008-8833
dc.identifier.issn2538-1989
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jlr.2014.1089
dc.identifier.urihttps://jlr.alzahra.ac.ir/article_1089.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247020
dc.description.abstractبررسی اثر شیوه ارائه محتوا و جنسیت فراگیران بر حافظه کوتاه‌مدت در فرایند یادگیری واژگان از‌ طریق تلفن همراه     سعید خزایی [1]   غلامرضا زارعی [2]   سعید کتابی [3]   زهرا احمدپور کاسگری [4]     تاریخ دریافت: 10/2/90   تاریخ تصویب: 19/4/91     چکیده   با توجه به شواهد موجود مبنی‌بر اثر‌پذیری حافظه کوتاه‌مدت فراگیران از شیوه ارائه محتوای آموزشی، پژوهش حاضر با‌هدف بررسی تأثیر بازنمایی نوشتاری و تصویری واژگان زبان انگلیسی بر حافظه کوتاه‌مدت فراگیران فارسی‌زبانی انجام شده است که زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان خارجی فرا گرفته‌اند؛ همچنین بررسی تأثیر جنسیت فراگیران بر یادگیری، از دیگر هدف‌های این پژوهش است؛ بدین منظور، فراگیران فارسی‌زبان را با استفاده از آزمون‌های سنجش توان حافظه کوتاه‌مدت بصری و کلامی، به چهار گروه و اعضای هر گروه را به دو دسته زن و مرد تقسیم کرده‌ایم؛ همچنین محتوای آموزشی را به‌شیوه‌های متفاوت (بدون پیوست و با پیوست‌های نوشتاری و تصویری) مناسب برای عرضه بر روی تلفن همراه طراحی و با بهره‌گیری از فناوری بلوتوث، برای آنان ارسال کرده‌ایم. در پایان، میزان آموخته‌های فراگیران را با استفاده از آزمون‌های تشخیصی و یادآوری ارزیابی کرده‌ایم. بر‌اساس تحلیل نتایج حاصل از عمل‌کرد فراگیران در آزمون‌های تشخیصی و یادآوری مشخص شد فراگیران با حافظه‌های بصری یا کلامی قوی، محتوای آموزشی حاوی پیوست و فراگیران با توان حافظه‌های بصری و کلامی ضعیف، محتوای بدون پیوست را بهتر یاد می‌گیرند. این نتیجه، حاکی از رابطه نزدیک حافظه کوتاه‌مدت و شیوه ارائه محتوای آموزشی بود؛ اما نتایج، بیانگر تأثیر بسیار ناچیز جنسیت فراگیران بر حافظه کوتاه‌مدت آنان در فرایند یادگیری واژگان در مقایسه با شیوه ارائه محتوا بود.     واژه‌های کلیدی: پیوست‌های تصویری و نوشتاری، ارائه محتوای آموزشی، جنسیت، حافظه کوتاه مدت.   [1] دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی دانشگاه شهید چمران اهواز؛ saeed.khazaie@gmail.com   [2] استادیار و عضو هیات علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه صنعتی اصفهان؛ grzarei@cc.iut.ac.ir   [3] دانشیار و عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه اصفهان؛ ketabi@fgn.ui.ac.ir   [4] دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی دانشگاه شهید چمران اهواز؛ saraahmadpour@yahoo.comfa_IR
dc.format.extent942
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofزبان پژوهیfa_IR
dc.relation.ispartofZABANPAZHUHI (Journal of Language Research)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jlr.2014.1089
dc.subjectپیوست‌های تصویری و نوشتاریfa_IR
dc.subjectارائه محتوای آموزشیfa_IR
dc.subjectجنسیتfa_IR
dc.subjectحافظه کوتاه مدتfa_IR
dc.titleبررسی اثر شیوه ارائه محتوا و جنسیت فراگیران بر حافظه کوتاه‌مدت در فرایند یادگیری واژگان از‌ طریق تلفن همراه .سعید خزایی /غلامرضا زارعی/سعید کتابی/زهرا احمدپور کاسگریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید چمرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز زبان، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار و عضو هیأت‌علمی گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه چمرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue11
dc.citation.spage43
dc.citation.epage64


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد