دوره 8, شماره 14
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مقایسۀ سبک شناختی غزلی از خواجوی کرمانی با غزلی از حافظ شیرازی
(دانشگاه قم, 2019-02-20)سبک نحوه و نوع بیان است؛ وحدت منبعث از تکرار عوامل یا مختصاتی است که در آثار کسی هست؛ این مختصات هم مسأله زبان است، هم مسأله فکر و هم گزینش خاصی از واژهها، تعابیر و عبارات که توجه خواننده را به خود جلب میکند. در این مقاله ...
-
بررسی تطبیقی اصولِ شعرِ کودک در ترجمۀ منظوم کودکانۀ ده سورۀ کوتاه قرآن کریم
(دانشگاه قم, 2019-02-20)خداشناسی از بنیادیترین دغدغههای فکری کودکان است. این شناخت، به زندگی کودک جهت داده و درک معنای حیات را برای وی آسان میسازد. آشناسازی کودکان با قرآن و معارف قرآنی، از راههای سنجیده و مناسبِ معرفت آموزی کودکان است. در ...
-
نقش «دیگریسازی» در شکستِ مقاومت در برابر فرهنگ غربی در رمان «همه چیز فرو میپاشد»
(دانشگاه قم, 2019-02-20)دو مفهوم «دیگری» و «دیگریسازی» از مفاهیم پر بسامد در پژوهشهای جدید در ادبیات پسااستعماری است. درونمایة اصلی رمانِ «همه چیز فرومیپاشد»، نوشتۀ چینوا آچبه، آسیبشناسیِ علل عدم موفقیتِ مقاومت فرهنگ بومی آفریقایی در ...
-
بررسی و تحلیل اقتباس از آیات و احادیث در مکاتیب سنایی از جهت لفظی (دستوری و بلاغی) و معنوی
(دانشگاه قم, 2019-02-20)اقتباس و استفاده از آیات وحی و احادیث نبوی در متون نثر فارسی و عربی بعد از اسلام امری رایج بود که به اقتضای معنی یا برای آرایش و زینت کلام به روشهای مختلف به کار میرفت. این کاربرد در انواع متون نثر فارسی اعم از عرفانی، ...
-
نگاهی سبکشناسانه به عناوین اشعار طاهره صفّارزاده
(دانشگاه قم, 2019-02-20)طاهره صفّارزاده یکی از برجستهترین شاعران معاصر است که در دهۀ پنجاه به اوج شکوفایی هنری رسید. وی با انتشار مجموعه شعرهای «طنین در دلتا»، «سدّ و بازوان» و «سفر پنجم» به سبک ویژۀ خود دست یافت. از صفّارزاده در حوزۀ شعر 238 ...



