• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد
    • دوره 39, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد
    • دوره 39, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر Podcasting بر یادگیری و میزان رضایت دانشجویان دندانپزشکی

    (ندگان)پدیدآور
    خرمیان طوسی, سمیهشیخ فتح الهی, محمودراهنمای تمروبی, فرزانهاکبری جور, معین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    411.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: ظهور تکنولوژی‌های جدیدتر، ارائه‌دهندگان اطلاعات را قادر می‌سازد تا روش‌های آموزشی جدیدتر را معرفی نمایند. هدف از مطالعه حاضر، بررسی اثربخشی Podcasting در آموزش درس دندان‌پزشکی کودکان و میزان رضایت دانشجویان از این روش بود. مواد و روش‌ها: این مطالعه در درس کودکان و برای 38 دانشجوی دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انجام شد. ابتدا جلسه اول کلاس کودکان برگزار گردید. سپس دانشجویان به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. در جلسه دوم، گروه اول (18 نفر کنترل) مبحث جلسه قبل را مطالعه نمودند و امتحان از جلسه اول گرفته شد. گروه دوم (20 نفر مداخله) ابتدا Podcast را مشاهده نمودند و سپس امتحان از جلسه اول گرفته شد. در جلسه سوم نیز این کار تکرار شد. پس از امتحان جلسه سوم، میزان رضایت‌مندی از این شیوه از طریق پرسش‌نامه‌ای بررسی گردید. اثربخشی Podcasting از طریق مقایسه‌‌ میانگین نمرات‌ امتحان دو گروه با یکدیگر ارزیابی شد.داده‌ها توسط آزمون آماری‌ t مستقل تحلیل شدند. سطح معنی‌داری در آزمون‌ها 05/0 در نظر گرفته شد. یافته‌ها: میانگین نمرات آزمون‌های اول، دوم و میانگین دو آزمون، در گروه مداخله به ترتیب 67/0±80/3، 91/0±97/3 و 75/0±81/3 و در گروه کنترل 61/1±22/3، 24/1±68/3 و 54/1±25/3 بود که تفاوت آماری معنی‌داری در دو گروه مشاهده نشد (170/0=P، 457/0=P و 177/0=P). میانگین نگرش دانشجویان درخصوص این شیوه آموزشی 42/3 از 5 بود. نتیجه‌گیری: با توجه به یافته‌های مطالعه حاضر، به‌نظر می‌رسد Podcasting در میزان یادگیری دانشجویان اثری ندارد؛ اما دانشجویان نسبت به این روش نگرش مثبت داشتند.
    کلید واژگان
    یادگیری
    رضایت‌مندی
    podcast
    دانشجویان دندان‌پزشکی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-09-23
    1394-07-01
    ناشر
    دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    Mashhad University of Medical Sciences, School of Dentistry
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه دندان‌پزشکی کودکان، دانشکده دندان‌پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایران
    استادیار پزشکی اجتماعی و مرکز تحقیقات محیط کار، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایران
    دانشجوی دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایران
    دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران

    شاپا
    1560-9286
    2008-2347
    URI
    https://dx.doi.org/10.22038/jmds.2015.4658
    http://jmds.mums.ac.ir/article_4658.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/243965

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب