چارچوب پیاده سازی بازاریابی اینترنتی با استفاده از رویکرد تفسیری در صنعت نوشیدنی
(ندگان)پدیدآور
مانیان, امیررونقی, محمدحسینسهرابی یورتچی, بابکمحمدیان, محمودامیری, مجتبینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
بازاریابی اینترنتی تمرکز کلیه فعالیت ها در جهت انطباق و توسعه راهبردهای بازاریابی در فضای مجازی شامل وب سایت، شبکه های اجتماعی و سایر منابع آنلاین میباشد. بازاریابی اینترنتی شامل اجزای بازاریابی مستقیم و غیر مستقیم و بکارگیری سایر فناوریها جهت ارتباط کسب و کار با مشتریان میشود. پیادهسازی موفق برنامههای بازاریابی مزایای متعددی برای سازمان به همراه دارد. بازاریابی اینترنتی می تواند یک راه اثربخش جهت دستیابی به برخی اهداف مانند آگاهی از برند و ارتباطات باشد. این پژوهش با استفاده از روش ترکیبی در سه مرحله با هدف ارائه چارچوبی جهت پیادهسازی بازاریابی اینترنتی در صنعت نوشیدنی انجام شده است. در مرحله اول از روش دلفای کیفی جهت ارزیابی تفسیر خبرگان و عوامل اجرایی آن صنعت در خصوص بازاریابی اینترنتی استفاده شده است. در مرحله دوم بر اساس روششناسی سیستم نرم چارچوب ترکیبی مدنظر ذینفعان تدوین گردید و در مرحله آخر در یکی از شرکتهای تولیدکننده نوشیدنی ایرانی پیادهسازی شد و با استفاده از روش پیمایش نتایج پیادهسازی مورد تحلیل قرار گرفت. راهبردهای کسب و کار، برنامه ریزی بازاریابی اینترنتی و تفسیر مصرف کنندگان از جمله عوامل موثر در پیادهسازی بازاریابی اینترنتی در صنعت نوشیدنی است. در نهایت چارچوب نهایی بر اساس تفسیر ذینفعان مختلف ارائه میگردد.
کلید واژگان
بازاریابی اینترنتیپیاده سازی
روش دلفای
روششناسی سیستمهای نرم
صنعت نوشیدنی
استراتژی های بازار یابی و برند
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت دانشگاه تهراندانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه تهران
استاد گروه مدیریت دانشگاه تهران
دانشیار گروه مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی
دانشیار گروه مدیریت دانشگاه تهران
شاپا
2008-62372476-5287




