• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • 4.1, شماره 16
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • 4.1, شماره 16
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تحلیلی آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها

    (ندگان)پدیدآور
    زالی, محمد‌رضارضوی, سید مصطفی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه دانشگاه­ها در سراسر دنیا اقدام به  راه‌اندازی  دوره‌ها و رشته­های کارآفرینی نموده‌اند. این مقاله پس از بررسی وهم‌های آموزش کارآفرینی، در صدد پاسخ به این سؤال است که دانشگاه‌های معتبر جهانی چه عناوین درسی را برای آموزش این رشته عل می‌ارایه می‌کنند؟ در تحقیقی که بخش اصلی مقاله‌ی حاضر را تشکیل  می‌دهد پژوهشگران مربوطه از روش هرمونتیک برای تجزیه و تحلیل برنامه‌های آموزش کارآفرینی 288 دانشگاه قاره‌ی امریکا و اروپا استفاده کرده‌اند. طبق نتایج حاصله همه دانشگاه­های امریکایی مورد بررسی، در سرفصل‌های درسی، مباحث مربوط به آغاز فعالیت کسب­ وکار را گنجانده­اند. همچنین درس «کارآفرینی، راه­اندازی کسب ­و کار» در 120 دانشگاه (معادل 42‌درصد آن‌ها) ارائه گردیده است. در حالی که درس «امور مالی سرمایه‌گذاری مخاطره­آمیز» و درس «تدوین طرح تجاری فعالیت مخاطره­آمیز» به ترتیب در 29 و 15 دانشگاه تدریس می‌شده است. نتیجه کلی بررسی‌های هرمونتیکی نشان می‌دهد که اولاً اهمیت دروس کارآفرینی، یکسان  نمی‌باشد. ثانیاً، اهمیت هر یک از این دروس می­تواند به شدت، تحت ­تأثیر شرایط اقتصادی و سیستم آموزش عالی کشور مربوطه باشد.
    کلید واژگان
    وهم‌های کارآفرینی
    آموزش کارآفرینی
    محتوای دوره های کارآفرینی
    استراتژی آموزش کارآفرینی
    دانشگاه
    هرمونتیک

    شماره نشریه
    16
    تاریخ نشر
    2005-02-19
    1383-12-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار‌ دانشگاه مازندران
    استادیار ‌دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-6237
    2476-5287
    URI
    http://jem.journals.umz.ac.ir/article_241.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/243216

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بررسی تأثیر آزادی اقتصادی بر روی توسعه کارآفرینی در کشورهای منتخب 

      محمدزاده, یوسف؛ حکمتی فرید, صمد؛ میر علی اشرفی, کبری (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-08-22)
      کارآفرینی یکی از کلیدی‌ترین ملزومات توسعة اقتصادی است؛ بنابراین، پژوهشگران همواره به شناسایی تعیین‌کننده‌های توسعة فعالیت‌های کارآفرینانه توجه داشته‌اند. فضای اقتصادی آزاد و کاهش حجم دولت، بسترهایی برای تقویت کارآفرینی ...

    • ضرورت تقویت اکوسیستم کارآفرینی روستایی 

      رضایی, بیژن؛ نادری, نادر؛ سلیمانی, معین (دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان, 2019-02-20)
      امروزه کارآفرینی برای رشد و توسعه اقتصادی روستاها اهمیت زیادی دارد. کارآفرینی روستایی و اکوسیستم‌هایی که از آن حمایت می‌کنند، به عنوان راهکاری عملی برای توسعه روستایی شناخته شده‌اند. اکوسیستم‌های روستایی اغلب با کمبود ...

    • بررسی مفاهیم، نظریه‌ها و مدل‌های کارآفرینی اجتماعی و ارایه مدل مفهومی 

      ابطحی, سید حسین؛ شریف‌زاده, فتاح؛ ابراهیم پور, حبیب (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2010-07-23)
      مفهوم کارآفرینی در دهه های اخیر توجه جدی محافل علمی و سازمانهای دولتی و خصوصی را به خود جلب نموده است. مروری کوتاه در ادبیات کارآفرینی نشان می دهد که کارآفرینی به دلیل غلبه رویکرد اقتصادی در صدد ارائه روشهای جدید برای ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب