سازوکارهای مؤثر در طراحی و پیادهسازی نظامهای نوین ارزیابی عملکرد سازمانی در بانکهای تجاری کشور (مطالعهی موردی، بانک ملت)
(ندگان)پدیدآور
حاجی کریمی, عباسعلیپرهیزگار, محمد مهدی
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
سنجش عملکرد سازمانی موضوعی است که همهی سازمانها فارغ از ماهیت دولتی یا خصوصی بودن آنها، و در سطح خرد و کلان با آن مواجه هستند. یکی از ابعاد سنجش عملکرد موضوع کنترل سازمانی است که برای سازمانها این موضوع را با اهمیت تر می کند. سنجش عملکرد سازمانی در مسیر تکامل خود مراحل مختلفی را پیموده است. در سیستمهای عملکرد سنتی معیارها بیشتر بر اساس سیستمهای حسابداری سنتی، سود محور و با نگرش کوتاه مدت بوده است. این معیارها نمیتوانند به خوبی همهی ابعاد عملکرد سازمان را تحت پوشش قرار دهند. پیدایش مدلهای نوین سنجش عملکرد به دنبال نیازهای جدید برای تحت پوشش قرار دادن ابعاد مختلف عملکرد سازمان و برطرف کردن ضعفهای سیستم سنتی سنجش عملکردی پایین است. سیستمهای نوین سنجش عملکرد سازمانی بیشتر بر استراتژیهای سازمان، مشتری محوری و نگرش بلند مدت تأکید دارند.
در این تحقیق تلاش می شود تا با شناسایی مهمترین ابعاد عملکرد بانکهای تجاری و همچنین با مرور تحقیقات مربوط به موضوع، مهمترین ابعاد عملکرد شناسایی شود و پس از آن مورد بررسی و آزمون قرار گیرد.
کلید واژگان
سنجش عملکرداستراتژیهای سازمان
مدلهای نوین سنجش عملکرد
معیارهای سنجش عملکرد
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2008-02-201386-12-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکدهی مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتیدانشجوی دورهی دکتری مدیریت استراتژیک دانشگاه شهید بهشتی
شاپا
2008-62372476-5287



