طراحی یک مدل رشد سازمانی در صنعت قطعه سازی خودرو با استفاده از رویکرد پویایی سیستم
(ندگان)پدیدآور
تاری, غفارفقهی فرهمند, ناصرتقی زاده, هوشنگبافنده زنده, علیرضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
طراحی یک مدل رشد سازمانی در صنعت قطعه سازی خودرو با استفاده از رویکرد پویایی سیستم هدف این تحقیق طراحی یک مدل رشد سازمانی در صنعت قطعه سازی خودرو با استفاده از رویکرد پویایی سیستم می باشد. بدین منظور با مطالعات نظری و بررسی پیشینه تحقیق، مهمترین عوامل موثر در رشد شرکتها استخراج شده و از طریق یک پرسشنامه مهمترین آنها مشخص شده است. جامعه آماری تحقیق کلیه شرکتهای قطعهسازی عضو انجمن قطعهسازان استان آذربایجان شرقی شامل 186 شرکت میباشند که تعداد 126 شرکت بصورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شده اند. برای جمع آوری اطلاعات جهت تعیین روابط بین متغیرها از مصاحبه های عمیق با خبرگان صنعت و دانشگاه استفاده شده و نمودار حلقه های علی ایجاد شده است و پس از بررسی اعتبار ساختار و رفتار مدل، سناریوهای حذف یارانه و تغییرات نرخ بهره بانکی شبیه سازی شده و اثرات آنها بر رفتار مدل مورد بررسی قرار گرفته است.
کلید واژگان
رشد شرکتهامدل پویا
نمودار علت و معلولی
نمودار انباشت و جریان
ارزیابی سناریو
سیاست های نوآورانه در تولید
شماره نشریه
13تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایراننویسنده مسئول- دانشیار گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
دانشیار گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
استادیار گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
شاپا
2008-62372476-5287