بخش بندی چند معیاره بازار برای مشتریان عمده یک شرکت فولاد سازی در ایران با استفاده ازعناصر ارزش پیشنهادی
(ندگان)پدیدآور
یاوری, زهرارنجبریان, بهرامکتابی, سعیدهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
استراتژی بازار انبوه، معمولا دریک بازار رقابتی شانس کمتری برای موفقیت دارد. با بخشبندی یک بازار ناهمگن به تعدادی بازار کوچکترو همگن می توان انتظار داشت که منابع به روشی کاراتر استفاده شود. هدف این مطالعه مدلسازی ریاضی بخشبندی بازار یک شرکت فولاد سازی در ایران با استفاده از عناصر ارزش پیشنهادی شرکت است.داده های مورد استفاده، عناصر ارزش پیشنهادی شرکت است که شامل ارائه محصولات با کیفیت مطلوب، تحویل به موقع، ارائه اطلاعات فنی و تجاری، توسعه سبد محصولات، ارائه محصولات با قیمت و شرایط پرداخت رقابتی و تامین پایدار نیاز مشتری می باشد.مدل مذکور جهت تحلیل داده های 129 مشتری عمده شرکت به کار گرفته شده است. این مدل با نرم افزار GAMS حل گردیده و تعداد بخش بهینه برابر 9 به دست آمده است. در این پژوهش، علاوه بر مقایسه نتایج حاصله با روشهایی مثل کی مینز و شبکه ها ی عصبی، بدلیل چند معیاره بودن ماهیت بخشبندی صورت گرفته، تحلیل ممیزی داده ها، یعد از بخشبندی انجام شده است و درصد موفقیت قاعده رده بندی برابر با 95/3 % بدست آمده است و همچنین معیار شباهت برای تعلق هر مشتری جدید احتمالی محاسبه گردیده است.
کلید واژگان
بخش بندی بازاربازار صنعتی
مبناهای بخش بندی
ارزش پیشنهادی
تحلیل ممیزی
استراتژی های بازار یابی و برند
شماره نشریه
13تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری دانشگاه اصفهاناستاد دانشکده علوم اداری و اقتصاد-دانشگاه اصفهان
استاد دانشکده علوم اداری و اقتصاد-دانشگاه اصفهان
شاپا
2008-62372476-5287




