• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • دوره 7, شماره 13
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • دوره 7, شماره 13
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بخش بندی چند معیاره بازار برای مشتریان عمده یک شرکت فولاد سازی در ایران با استفاده ازعناصر ارزش پیشنهادی

    (ندگان)پدیدآور
    یاوری, زهرارنجبریان, بهرامکتابی, سعیده
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    460.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    استراتژی بازار انبوه، معمولا دریک بازار رقابتی شانس کمتری برای موفقیت دارد. با بخشبندی یک بازار ناهمگن به تعدادی بازار کوچکترو همگن می توان انتظار داشت که منابع به روشی کاراتر استفاده شود. هدف این مطالعه مدلسازی ریاضی بخشبندی بازار یک شرکت فولاد سازی در ایران با استفاده از عناصر ارزش پیشنهادی شرکت است.داده های مورد استفاده، عناصر ارزش پیشنهادی شرکت است که شامل ارائه محصولات با کیفیت مطلوب، تحویل به موقع، ارائه اطلاعات فنی و تجاری، توسعه سبد محصولات، ارائه محصولات با قیمت و شرایط پرداخت رقابتی و تامین پایدار نیاز مشتری می باشد.مدل مذکور جهت تحلیل داده های 129 مشتری عمده شرکت به کار گرفته شده است. این مدل با نرم افزار GAMS حل گردیده و تعداد بخش بهینه برابر 9 به دست آمده است. در این پژوهش، علاوه بر مقایسه نتایج حاصله با روشهایی مثل کی مینز و شبکه ها ی عصبی، بدلیل چند معیاره بودن ماهیت بخشبندی صورت گرفته، تحلیل ممیزی داده ها، یعد از بخشبندی انجام شده است و درصد موفقیت قاعده رده بندی برابر با 95/3 % بدست آمده است و همچنین معیار شباهت برای تعلق هر مشتری جدید احتمالی محاسبه گردیده است.
    کلید واژگان
    بخش بندی بازار
    بازار صنعتی
    مبناهای بخش بندی
    ارزش پیشنهادی
    تحلیل ممیزی
    استراتژی های بازار یابی و برند

    شماره نشریه
    13
    تاریخ نشر
    2015-05-22
    1394-03-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری دانشگاه اصفهان
    استاد دانشکده علوم اداری و اقتصاد-دانشگاه اصفهان
    استاد دانشکده علوم اداری و اقتصاد-دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2008-6237
    2476-5287
    URI
    http://jem.journals.umz.ac.ir/article_1088.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/243134

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب