بررسی موانع ارتباط اعضای هیأت علمی با بخش صنعت در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین (رویکرد ترکیبی دلفی و بازاریابی اجتماعی)
(ندگان)پدیدآور
صفری, سعیدقاضی زاده, مصطفیطاهری, رضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر، در حوزۀ ارتباط صنعت و دانشگاه، به بررسی موانع فردی ارتباط اعضای هیأت علمی و متخصصین صنعت در سه سطح دانش، نگرش و رفتار/ مهارت پرداخته است؛ موانع فردی موانعی است که فرد را از تعامل با دیگری باز میدارد. بدین منظور، با استفاده از تکنیک دلفی و مدل اسمارت بازاریابی اجتماعی، اقدام به شناسایی موانع، انتخاب مهمترین و در ادامه شناسایی راهکارهای رفع موانع و رتبهبندی آنها شد. جامعة هدف این مطالعه، به دو قسمت دانشگاهیان و متخصصین صنعت تقسیم و بر اساس روشهای نمونهگیری مطالعات کیفی (نمونهگیری ارجاعی زنجیرهای)، نمونهای از این جامعه انتخاب گردید؛ برای شناسایی و اجماع در مورد موانع و همچنین راهکارها، اقدام به نظرسنجی از این نمونه شد. پس از اجرای پنج مرحلهای تکنیک دلفی در قالب مدل اسمارت، مهمترین موانع و راهکارهای رفع آنها، به تفکیک هر بخش (دانشگاهیان و صنعتگران) شناسایی شدند. در نهایت، آمیختة بازاریابی اجتماعی حاصل از این نتایج و استراتژیهای رفع این موانع تعیین شدند.
کلید واژگان
ارتباط صنعت و دانشگاهدانشگاه کارآفرین
موانع فردی
بازاریابی اجتماعی
تکنیک دلفی
مدل اسمارت
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2014-02-201392-12-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی دانشگاه شاهدعضو هیأت علمی دانشگاه شاهد
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه شاهد
شاپا
2008-62372476-5287




