طراحی و صحهگذاری روشی نامبتنی-بر-مدل برای حفظ عملکرد ایمن باتری در خودرویبرقی بوسیله شبیهسازی سختافزار-در-حلقه
(ندگان)پدیدآور
اسفندیاری, محمدجواداصفهانیان, وحیدحایری یزدی, محمدرضامسیح طهرانی, مسعودنهضتی, حسننوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله به ارایه روشی برای حفظ محدوده ولتاژ ایمن باتری در خودروی برقی میپردازد. در روش پیشنهادی با استفاده از مقدار لحظهای ولتاژ باتری، محدودسازی حداکثر گشتاور موتور کششی بر اساس یک ارتباط سیگنالینگ بین سیستم مدیریت باتری (BMS) و واحد کنترل خودرو انجام میشود. عملکرد روش پیشنهادی مبتنی بر دقت مدلسازی باتری نیست و برای شرایط مختلف عمر باتری قابل استفاده است. عملکرد روش پیشنهادی بوسیله بستر تست سختافزار-در-حلقه برای یک اتوبوس هیبرید الکتریکی سری مورد ارزیابی قرار گرفته است و نتایج شبیهسازی حاکی از بهبود عملکرد نسبت به روشهای متداول موجود برای شرایط مختلف عمر باتری است.
کلید واژگان
سیستم مدیریت باتریعملکرد ایمن باتری
خودروی هیبرید الکتریکی
شبیهسازی سختافزار-در-حلقه
خودروهای الکتریکی و هیبریدی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2018-11-221397-09-01
ناشر
انجمن مهندسان مکانیک ایرانISME
سازمان پدید آورنده
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تهران، تهراناستاد دانشکده مهندسی مکانیک / دانشگاه تهران
دانشگاه تهران*مهندسی مکانیک
استادیار، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران
پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست، دانشگاه تهران، تهران




