نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنحوی, علیfa_IR
dc.contributor.authorخدایاری, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorحاجی رسولی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorتیموری, سمیراfa_IR
dc.contributor.authorصالحی نیا, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorدهقانزاده, احمدfa_IR
dc.contributor.authorنیک نژاد, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:31:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:31:06Z
dc.date.available1399-07-09T03:31:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:31:06Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-22en_US
dc.date.submitted1394-10-01fa_IR
dc.identifier.citationنحوی, علی, خدایاری, علیرضا, حاجی رسولی, مسعود, تیموری, سمیرا, صالحی نیا, سعید, دهقانزاده, احمد, نیک نژاد, علی. (1394). شناسایی رفتار رانندگی مصرف کنندگان مواد محرک آمفتامین در فرآیند تعقیب خودرو به کمک روش فازی- عصبی تطبیقی. نشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایران, 17(3), 49-67.fa_IR
dc.identifier.issn2538-4775
dc.identifier.urihttp://jmep.isme.ir/article_25860.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/242327
dc.description.abstractدر سال­های اخیر مصرف مواد محرک نسبت به مصرف الکل و مواد مخدر بسیار رواج پیدا کرده است، اما هنوز تحقیقات گسترده‍ای در زمینه تاثیر سوء مصرف مواد محرک بر رانندگی انجام نشده است. در این مقاله به ارائه روشی برای شناسایی رفتار رانندگانی که از مواد محرک آمفتامین استفاده نموده­اند؛ پرداخته شده است. در این روش رانندگان در شبیه­ساز رانندگی قرار گرفته و آزمایش­های عملی برای بررسی رفتار رانندگی آنها طراحی و اجراء گردیده است. در آزمایش­های عملی 16 راننده­ی سالم حرفه­ای اتوبوس و 6 راننده­ی معتاد به آمفتامین­ در شبیه­ساز رانندگی اتوبوس اسکانیا نصیر مورد آزمون قرار گرفتند. سناریوی انتخابی برای رانندگی بر روی شبیه‍ساز، سناریوی تعقیب خودرو است. جهت تحلیل رفتار رانندگان سالم و معتاد به آمفتامین، متغیرهای تاخیر لحظه­ای هر راننده، برخی از شاخص­های ایمنی شامل زمان تا برخورد، فاصله زمانی بین دو خودرو و چگالی غیرایمن و هم‍چنین فاصله­ی طولی بین خودروی پیشرو و پیرو با استفاده از متغیرهای گرفته شده از شبیه­ساز رانندگی استخراج شده­اند. سپس یک سیستم فازی-عصبی تطبیقی برای جداسازی اطلاعات افراد سالم و معتاد به آمفتامین طراحی شده است. در نهایت رفتار رانندگی با استفاده از مدل GHR توسط داده­های بدست آمده از شبیه‍ساز بررسی گردید تا عملکرد مدل با سیستم طراحی شده مقایسه شود. نتایج عملکرد سیستم فازی- عصبی تطبیقی نشان می­دهد که سیستم طراحی شده عملکرد بسیار بهتری نسبت به مدل GHR دارد و به خوبی می‍تواند اطلاعات افراد معتاد به آمفتامین را از افراد سالم جدا کند و آنها را با صحت 97 درصد شناسایی نماید.fa_IR
dc.format.extent575
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسان مکانیک ایرانfa_IR
dc.publisherISMEen_US
dc.relation.ispartofنشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایرانen_US
dc.subjectمواد محرکfa_IR
dc.subjectرفتار تعقیب خودروfa_IR
dc.subjectشبیه ساز رانندگیfa_IR
dc.subjectفازی- عصبی تطبیقیfa_IR
dc.subjectمدل GHRfa_IR
dc.titleشناسایی رفتار رانندگی مصرف کنندگان مواد محرک آمفتامین در فرآیند تعقیب خودرو به کمک روش فازی- عصبی تطبیقیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی/ دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیسfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهرfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مهندسی مکاترونیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مهندسی کنترل، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تهران جنوبfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue3
dc.citation.spage49
dc.citation.epage67


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد