اثر تغییر طول و فشار پاشش سوخت بر عملکرد و آلایندگی موتور دیزل سواری
(ندگان)پدیدآور
میرمحمدی, علیقدیری, مجیدآقا میرسلیم, سید مصطفی
نوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پارامترهایی که امروزه نقش مهمی در عملکرد موتور و بهبود احتراق دارد، فشار پاشش سوخت و زمانبندی پاشش میباشد. این مطالعه به بررسی عددی اثرات تغییرات فشار پاشش سوخت بر آلایندگی و عملکرد موتور دیزلی در قالب شبیهسازی عددی توسط نرمافزارAVL-FIRE میپردازد. در این تحقیق با ثابت نگه داشتن میزان مصرف سوخت و دور موتور مدت زمان پاشش اصلی از5 الی 12 درجه میللنگ تغییر داده شد و به ازای این تغییرات، آلایندگی موتور مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد که با کاهش مدت زمان پاشش سوخت، میزان آلاینده دیاکسید نیتروژن تا حدی افزایش و آلاینده دوده کاهش مییابد.
کلید واژگان
موتور دیزل خودرو سواریکاهش آلایندگی
شبیهسازی
مدت پاشش
فشار پاشش
راهکارهای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
انجمن مهندسان مکانیک ایرانISME
سازمان پدید آورنده
Shahid Rajaee Teacher Training Universityفارغ التحصیل کارشناسی ارشد
عضو هیات علمی



