مطالعه تاثیر شیارشدگی بر رفتار مکانیکی بستر آسفالت تحت بارگذاری متحرک
(ندگان)پدیدآور
شجاعی فرد, محمدباغانی, مصطفیشهسواری, حمیداقبالپور, روزبهنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
شیارشدگی یکی ازاصلیترین اختلالات بوجودآمده دربستر آسفالت است که عملکردآسفالت راتحتشعاع قرار میدهد. باتوجه به پیچیدگی رفتار آسفالت، دراین مطالعه به شبیهسازی پاسخ مکانیکی آنتحت اعمال بارگذاری واقعی حرکتی ودو بارگذاری معادل و پالسی که درمطالعات پیشین اغلب بعنوان جایگزین بارگذاری واقعی حرکتی بوده، پرداخته شده است. ازینرو یک مدل سازگار ترمودینامیکی ویسکوالاستیک-ویسکوپلاستیک-ویسکوآسیب رابصورت ضمنی گسستهسازی زمانی کرده تا درقالب سابروتین UMAT در نرمافزار اجزا محدود ABAQUS مورد تحلیل قرار گیرد. درتعداد سیکل بالا، حدود 40درصد اختلاف میزان شیارشدگی دربارگذاریهای معادل وپالسی نسبت به بارگذاری واقعی حرکتی مشاهده میشود. این امر موجب تخمین نادرست عمربسترآسفالت حاصله ازاین دونوع بارگذاری میشود.
کلید واژگان
بستر آسفالتپدیده شیارشدگی
مدلسازی اجزا محدود
گسستهسازی ضمنی
بارگذاری متحرک
تحلیل تنش الاستیک و غیر الاستیک
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
انجمن مهندسان مکانیک ایرانISME
سازمان پدید آورنده
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تهران، تهران، ایرانعضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تهران، تهران، ایران
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تهران، تهران، ایران




