توسعه روش SPACE برای فرموله کردن استراتژی در واحدهای تولیدی
(ندگان)پدیدآور
علی احمدی, علیرضاموسوی نژاد, سید عباسنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
برنامه ریزی یکی از مهم ترین وظایف مدیریت بوده و اولین قدم در فعالیت های سازمانی شمرده می شود و برنامه ریزی استراتژیک اتخاذ تصمیمات بنیادی و اساسی و تعیین جهت گیری های اصلی سازمان می باشد. در این راستا انتخاب روش مناسب برنامه ریزی از اهمیت بسیار برخوردار است. در این مقاله به منظور برنامه ریزی استراتژیک برای شرکت های تولیدی SPACE " Strategic Position and Action Evaluation" مورد بررسی قرار گرفته و پس از ترمیم محدودیت ها و نواقص روش فوق به کمک سلیر روش های مرسوم در برنامه ریزی استراتژیک مانند روش SWOT ،و روش برنامه ریزی استراتژیک کمّی سعی شده است روش ترکیبی مناسبی برای تدوین بنامه های استراتژیک ارائه شده و برای یکی از شرکت های تولیدی- طراحی به طور اثر بخشی مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج مطالعه موردی در ضمیمه این مقاله ارائه شده است.
شماره نشریه
132تاریخ نشر
1997-05-221376-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
دانشگاه علم وصنعتندارد




