نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجنیدی جعفری, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorبیات, روح الهfa_IR
dc.contributor.authorدرویشی سه تلانی, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorفضلی, صفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:30:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:30:13Z
dc.date.available1399-07-09T03:30:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:30:13Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-08-08en_US
dc.date.submitted1398-05-17fa_IR
dc.identifier.citationجنیدی جعفری, مهدی, بیات, روح اله, درویشی سه تلانی, فرهاد, فضلی, صفر. (1398). طراحی مدل آینده‌نگاری شرکتی و اثر آن بر عملکرد سازمانی (مورد مطالعه: صنعت بانکداری). آینده پژوهی مدیریت, 30(3118), 39-61.fa_IR
dc.identifier.issn1605-2749
dc.identifier.urihttp://jmfr.srbiau.ac.ir/article_15292.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/242003
dc.description.abstractاین مقاله با هدف طراحی مدل آینده­نگاری شرکتی و اثر آن بر عملکرد سازمانی به رشته تحریر در آمده است. در این مقاله ضمن مرور ادبیات آینده­نگاری شرکتی از دو منظر فرایندی و محتوایی، به بررسی و تحلیل مؤلفه­ها و ابعاد آینده­نگاری شرکتی پرداخته شده است. آینده‌نگاری شرکتی یک قابلیت است و هرگونه عامل ساختاری یا فرهنگی که شرکت را قادر می‌سازد تا تغییرات ناپیوسته را زودهنگام شناسایی کند و پیامدهای آن را برای شرکت تفسیر و پاسخ‌های مؤثری به منظور تضمین بقای طولانی مدت و موفقیت شرکت ارائه دهد را‌ شامل شود. پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از منظر روش آمیخته و از حیث زمانی از نوع مقطعی می‌باشد. ابزار گردآوری داده­ها در بخش کیفی شامل روش­های کتابخانه­ای و دلفی از خبرگان دانشگاهی و صنعت (15 خبره) و در بخش کمی داده‌ها با استفاده از پرسشنامه در صنعت بانکداری ایران و شامل بانک‌های تجاری دولتی، تخصصی دولتی، قرض‌الحسنه و غیردولتی و مشتمل بر30 بانک جمع­آوری وتحلیل شده است. اعتبار مدل از طریق مدل‌سازی معادلات ساختاری تأیید شده است. نتایج حاکی از آن است که آینده‌نگاری شرکتی را می‌توان با مؤلفه­های پیشنهادی بررسی و ارتقاء داد. همچنین رتبه­بندی مؤلفه­های آینده‌نگاری شرکتی در صنعت بانکداری ایران نیز بررسی شده است. نتایج نشان داد که آینده‌نگاری شرکتی بر عملکرد سازمانی اثرگذار است.fa_IR
dc.format.extent1223
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofآینده پژوهی مدیریتfa_IR
dc.subjectآینده‌نگاری شرکتیfa_IR
dc.subjectکاربرد اطلاعاتfa_IR
dc.subjectسطح تکامل روشfa_IR
dc.subjectافراد و شبکه‌هاfa_IR
dc.subjectسازمان و سازماندهیfa_IR
dc.subjectفرهنگ و عملکرد سازمانیfa_IR
dc.titleطراحی مدل آینده‌نگاری شرکتی و اثر آن بر عملکرد سازمانی (مورد مطالعه: صنعت بانکداری)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری آینده‌پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین (مسئول مکاتبات) m.joneidi@modares.ac.irfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار اقتصاد و آینده‌پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه آینده‌پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مدیریت و آینده‌پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوینfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue3118
dc.citation.spage39
dc.citation.epage61
nlai.contributor.orcid0000-0001-9184-7618


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد