• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آینده پژوهی مدیریت
    • دوره 28, شماره 1 (پیاپی 108)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آینده پژوهی مدیریت
    • دوره 28, شماره 1 (پیاپی 108)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بازار محوری صادرات به عنوان راهبرد موفقیت سازمان‌های بین المللی با رویکرد روابط درون سازمانی

    (ندگان)پدیدآور
    مرعشی, مهسا ساداترحیمی, عبدالرحیم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.063 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه: بازار محوری صادرات به عنوان راهبرد موفقیت سازمان های بین المللی شناخته میشود، زیرا کنترل کننده رفتار استراتژیک سازمان‌ها و کلید دستیابی به مزایای رقابتی در بازارهای خارجی است. هدف از بازار محوری صادرات جمع‌آوری اطلاعات درباره نیازهای مشتریان فعلی و آینده و نهادینه کردن این اطلاعات در میان بخش‌های سازمان در جهت افزایش عملکرد صادرات می باشد. هدف: این پژوهش به بررسی بازار محوری صادرات به عنوان راهبرد موفقیت سازمان های بین المللی و با تمرکز بر رویکرد روابط درون سازمانی صورت گرفته است. زیرا بسیاری از دانشمندان روابط درون سازمانی را یک عامل مهم در جهت تاثیرگذاری بر بازار محوری صادرات و در نتیجه بهبود عملکرد سازمانی در نظر می گیرند. روشها: پژوهش از نوع توصیفی و از شاخه پیمایشی و شیوه گردآوری داده‌ها پرسشنامه است. جامعه پژوهش کلیه متخصصان بخش صادرات شرکت های صادرکننده ماکارونی  در ایران به تعداد140 نفر و نمونه گیری با استفاده از فرمول کوکران 103 نفر محاسبه شد. بررسی ‌و تحلیل داده­های پرسشنامه پژوهش نیز با استفاده از فنون تحلیل عاملی و مدل­یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SmartPLS2 انجام شد. یافته ها: این بررسی تأیید می­کند، روابط درون سازمانی با بازار محوری صادرات و عملکرد صادرات رابطه معنی دار و مثبت دارد. نتیجه‌گیری: روابط درون سازمانی به عنوان نیرو محرکه برای رفتار بازار محور در سازمان محسوب میشود و می تواند شرکت ها را قادر سازد که حداکثر نقاط قوت خود را به کار گیرند تا با ایده جدید و عملکرد بهتر ظاهر شوند.  
    کلید واژگان
    روابط درون سازمانی _ بازار محوری صادرات_ عملکرد صادرات

    شماره نشریه
    1108
    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نویسنده مسئول)
    استادیارگروه مدیریت فرهنگی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

    شاپا
    1605-2749
    URI
    http://jmfr.srbiau.ac.ir/article_10434.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241902

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب