• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آینده پژوهی مدیریت
    • دوره 18, شماره 4 (پیاپی71)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آینده پژوهی مدیریت
    • دوره 18, شماره 4 (پیاپی71)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی تأثیر بین اعتماد، تعهد و کیفیت ارتباط در صنعت خرده فروشی (مطالعه موردی: فروشگاه های زنجیره ای شهروند)

    (ندگان)پدیدآور
    حیدرزاده, کامبیزملایی, الهه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    681.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش به بررسی مفاهیم اعتماد و تعهد در دو سطح خرده فروشی (شامل دو سطح، فروشنده و فروشگاه) و همچنین تأثیر ایندو متغیر بر کیفیت ارتباط می پردازد. بر اساس بازنگری های به عمل آمده، مدلی نظری پیشنهاد شده است که بین اعتماد و تعهد ازیک سو و کیفیت ارتباط از سوی دیگر رابطه برقرار می کند. متغیرهای اصلی این تحقیق عبارتند از: اعتماد مشتری به فروشنده، اعتمادمشتری به فروشگاه، تعهد مشتری به فروشنده، تعهد مشتری به فروشگاه و کیفیت ارتباط.نتایج ارائه شده در این پژوهش، حاصل بررسی و یافته های تجربی از جامعه آماری خریداران در سطح فروشگاه های زنجیره ایشهروند استان تهران می باشد. مدل حاضر با استفاده از روش تحلیل مسیر 1 به وسیله نرم افزارSPSS ,در دو سطح رابطه فروشنده وفروشگاه از دیدگاه مشتریان مورد بررسی قرار گرفته شده است.یافته های حاصل از این بررسی حاکی از آن است که برای رسیدن به سطوح بالاتر کیفیت ارتباط در روابط خرده فروشی بین فروشندهو مشتری باید به این ارتباط توجه کرد، مشتری ای که اعتماد بیشتری به فروشنده دارد ، احساس تعهد بیشتری به فروشنده پیدامی کند. اهمیت تعهد در روابط خرده فروشی (بین مشتری - فروشگاه) به علت رابطه ی قوی که با کیفیت ارتباط دارد بیشتر موردتأکید قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان م یدهد که اعتماد مشتری به فروشنده نسبت به اعتماد مشتری به فروشگاه، پیشگوییکننده مهم کیفیت کلی ارتباط است. با وجود این، تعاملات مشتریان با فروشنده تا حدودی ادراک مشتریان را از کیفیت ارتباط شکلمی دهد. این موضوع حاکی از آن است که اعتماد و تعهد مشتری به فروشنده احتمالاَ تأثیر غیر مستقیمی بر روی اعتماد و تعهدمشتری به فروشگاه خرده فروشی می گذارد. نتایج به دست آمده از تحقیق فوق، مسیر مطالعات آتی را مشخص می کند.
    کلید واژگان
    اعتماد
    تعهد
    کیفیت ارتباط
    خرده فروشی
    بازاریابی رابطه مند (رابطه ای)
    شبکه توزیع خرده فروشی

    شماره نشریه
    471
    تاریخ نشر
    2006-12-22
    1385-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    ندارد
    نویسنده مسئول یا طرف مکاتبه

    شاپا
    1605-2749
    URI
    http://jmfr.srbiau.ac.ir/article_5985.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241770

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب