• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آینده پژوهی مدیریت
    • دوره 19, شماره 3(پیاپی78)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آینده پژوهی مدیریت
    • دوره 19, شماره 3(پیاپی78)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتباطات سازمانی در جامعه اطلاعاتی: اثربخشی تکنولوژی‌های نوین ارتباطات و اطلاعات در کارآیی ارتباطاات سازمانی (در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران)

    (ندگان)پدیدآور
    فرهنگی, علی اکبرترزمی نژاد, وحیده
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    365.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در دنیای امروز، تکنولوژی های ارتباطی واطلاعاتی (ICTs)، دیگر تنها یک ابزار کارنیست بلکه زمینه تحولات شگرفی را در سازمان‌ها فراهم کرده است. از جمله این تحولات، تغییر در شیوه‌های ارتباطات در سازمان می‌باشد که در خدمت توسعه و پرورش انسان‌ها قرار گرفته و با تلفیق قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ارتباطی در افراد می‌تواند به توانمندی و بهره‌وری ارتباطی منجر گردد و کارآیی ارتباطات را در سازمان افزایش دهد. در خصوص تاثیر ICTs در سازمان‌های طی سه دهه گذشته، مطالعات زیادی انجام گرفته که امروزه با تحول در گونه‌های تکنولوژی‌های ارتباطات و اطلاعات و تغییر در مصادیق و توانمندیهای آنها، تعمیم یافته‌های این تحقیقات کاهش یافته است. به همین لحاظ در این مقاله سعی شده است تا ضمن تبیین نتایج تحقیقات گذشته، براساس مصادیق نوین اثربخشی تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی نظیر اینترنت، اکسترانت، پست الکترونیکی، تله کنفرانس‌ها و غیره بر متغیرهای ساختار اجتماعی (شامل پیچیدگی، رسمیت) و ساختار فیزیکی (شامل استقلال فعالیت‌ها از مکان و زمان) میزان کارآیی ارتباطاات در سازمان بررسی شود؛ و مدلی جامع جهت انسجام بخشیدن به ادبیات این موضوع در حوزه تئوری ارتباطات سازمانی طراحی و تبیین گردد. به منظور تکمیل هدف تحقیق، این مطالعه در واحدهای اجرایی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اجرا گردید که دسترسی به تکنولی‌های ارتباطی و اطلاعاتی داشتند و آن را به کار می‌بردند. اطلاعات جمع‌آوری شده از این سازمان با استفاده از نرم‌افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد و فرضیه‌های مبتنی بر مدل تحیق مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحلیل تجربی نشان دادند که داده‌ها بر روی تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی موجود در این سازمان می‌توانند به ترتیب از طریق کاهش رسمیت، عدم وابستگی فعالیت‌ها به زمان و مکان و کاهش پیچیدگی در سلسله مراتب سازمانی بر توانمندسازی ارتباطی کارکنان موثر واقع شوند و کارآیی ارتباطات سازمانی را افزایش دهند
    کلید واژگان
    اثربخشی تکنولوژی‌های ارتباطات
    اطلاعات
    جامعه اطلاعاتی
    کارآیی ارتباطات سازمانی
    ساختار اجتماعی
    ساختار فیزیکی
    توانمندسازی ارتباطی نیروی انسانی

    شماره نشریه
    378
    تاریخ نشر
    2008-09-22
    1387-07-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    نویسنده مسئول
    ندارد

    شاپا
    1605-2749
    URI
    http://jmfr.srbiau.ac.ir/article_5720.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241749

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب