• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آینده پژوهی مدیریت
    • دوره 21, شماره 1(پیاپی 84)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آینده پژوهی مدیریت
    • دوره 21, شماره 1(پیاپی 84)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی کاربرد بازاریابی مستقیم در موسسات خدماتی غیرانتفاعی (مطالعه موردی: فرهنگ سراهای کرج )

    (ندگان)پدیدآور
    عبدالوند, دکتر محمدعلیحیدرزاده, دکتر کامبیزنجفی پیراسته, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    311.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در جهان رقابتی امروز، بازاریابان به دنبال مشت ریان هستند . یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار، ترویج است کهبازاریابی مستقیم یکی از ابزارهای آن است . با پیشرفت علم و فن آوری، بازاریابی مستقیم نیز دامنه وسیع تری پیدا کرده است،از آنجایی که استفاده از تکنیک های بازاریابی مستقیم از مدت ها قبل در کشور های توسعه یافته شروع شده و موارد کاربرد آنحتی به سازمان های خدماتی و موسسات غیرانتفاعی نیز رسیده است، لذا بر آن شدیم که کارایی استفاده از این ابزارها را درسازمان های خدماتی غیرانتفاعی مورد بررسی قرار دهیم . تحقیق حاضر با روش کاربردی و پیمایشی و بر روی جام عه آماریسازمان های هنری کرج در سال 1388 صورت گرفته است . همچنین جهت انجام تجزیه و تحلیل داده ها، از نرم افزارهای SPLS M3و LISREL 8.54،SPSS Statistics 17استفاده شده است. اطلاعات تحقیق با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده و نتایج تحقیق نشان داده است که، هر چه اندازه یک سازمان هنریبزرگ تر باشد، مقدار تلاش بازاریابی به میزان فزاینده ای افزایش می یابد، اما بر مقدار رسمی بودن سازمان تاثیری ندارد .رسمی بودن سازمان نیز تاثیری بر تعامل بیرونی نداشته ولی با اعتماد به نفس مدیریت، تلاش بازاریابی و اجرای تکنیک هایبازاریابی مستقیم، ارتباط مستقیمی دارد . هرچه اعتماد به نفس مدیریت بیشتر باشد، اجرای تکنیک های بازاریابی مستقیم نیزبیشتر می شود . بین تلاش بازاریابی با اجرای تکنیک های بازاریابی مستقیم و درآمد حاصل از اشتراک مدت دار، ارتباطی وجودندارد، ولی باعث افزایش عملکرد فروش و عملکرد نقدینگی می شود.
    کلید واژگان
    بازاریابی مستقیم
    سازمان های غیرانتفاعی
    تلاش بازاریابی
    تعامل بیرونی
    رسمی بودن
    عملکرد فروش
    عملکر د نقدینگی
    اعتماد به نفس مدیریت

    شماره نشریه
    184
    تاریخ نشر
    2010-03-21
    1389-01-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    ندارد
    نویسنده مسئول یا طرف مکاتبه
    ندارد

    شاپا
    1605-2749
    URI
    http://jmfr.srbiau.ac.ir/article_5083.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241651

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب