مرور آینده پژوهی مدیریت بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 542
-
اثر سرمایه گذاری مستقیم خارجی بر تقاضای کل اقتصاد
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2000-02-20)سرمایه گذاری مستقیم خارجی همواره موضوع بحث مکاتب و نظریه پردازان اقتصادی بوده و در اتخاذ راهبردهای توسعه مورد توجه قرار گرفته است. در ارتباط با آثار آن بر اقتصاد کشور میزبان، نظرات موافق، بر انتقال سرمایه و فن آوری پیشرفته، ...
-
اثر قابلیتهای ظرفیت جذب دانش و آیندهنگاری شرکتی بر عملکرد سازمانی (مورد مطالعه: نظام بانکی ایران)
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2021-11-22)هدف: این مقاله با هدف ارتقاء عملکرد صنعت بانکداری با ترکیب قابلیتهای ظرفیت جذب دانش و آیندهنگاری شرکتی در سازمانها و همچنین اثرات آن بر نوآوری و تصمیمگیری راهبردی به رشته تحریر در آمده است. در ابتدا پس از معرفی ظرفیت ...
-
اثر مالیات بر شرکت ها در سرمایه گذاری بخش خصوصی
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 1993-10-23)سرمایه گذاری در شرکت ها که سهم عمدۀ سرمایه گذاری بخش خصوصی را تشکیل می دهد، از دو طریق مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. در برداشت کلان از این موضوع، ارتباط بین سرمایه گذاری بخش خصوصی و متغیراهای دیگر مثل سرمایه گذاری دولتی ...
-
اثر محافظه کاری حسابداری بر بدهی
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2011-03-21)این تحقیق رابطه بین محافظه کاری حسابداری و بدهی، در 42 شرکت از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهرانرا برای دوره زمانی 1379 الی 1386 مورد بررسی قرار می دهد . نتایج تحقیق نشان می دهد که محافظه کاری حسابداری
-
اثر ویژگی های ساختاری کشورهای درحال توسعه بر الگوهای کلان اقتصادی
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 1992-06-22)کشورها، بویژه ممالک در حال توسعه، برای رسیدن به اهداف اقتصادی خود باید اثربخشی سیاست های اقتصادی و نوع آنها را شناسایی کنند. انجام این کار با مشکلاتی همراه است که معمولاً سیاستگذاران اقتصادی برای رفع آن الگوهای مرسوم کلان ...
-
اثرات تغییر قیمت حامل های انرژی بر صادرات غیرنفتی در طول دوره 78-1374
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 1997-01-20)حامل های انرژی به عنوان یکی از نهادهای ثانویه تولید به سهم هزینه ای آنها در فرایند تولید هریک از کالاها و خدمات و نیز ترکیب داده های ورودی به هر بخش، شاخص قیمت تولیدات محصولات مختلف را به طور مستقیم و غیر مستقیم تحت تأثیر ...
-
اخذ و تطبیق نا بجای مفاهیم در نظریه های سازمانی
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 1990-01-21)
-
ارائه الگوریتم فرا ابتکاری جدید جهت حل مساله انتخاب ویژگی
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2022-11-22)با توجه به افزایش حجم داده ها و اطلاعات در سالهای اخیر مساله انتخاب مناسبترین ویژگی جهت تصمیم گیری اهمت فراوانی یافته است. روشهای کلاسیک انتخاب ویژگی نمی توانند بر روی داده های بزرگ به درستی عمل نمایند. از آنجا که مسئله ...
-
ارائه الگوی استراتژی منابع انسانی سبز در بانک رفاه کارگران با رویکرد آینده
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2022-05-22)آینده نگاری و تبدیل بدیلها و سناریوهای محتمل در زمینه آینده منابع انسانی در صنعت بانکداری هدف اصلی این پژوهش است. این پژوهش به لحاظ هدف، از نوع تحقیقات آیندهپژوهی تحلیلی، است. از نظر نحوه گردآوری و نوع دادهها از نوع ...
-
ارائه الگوی قابلیتهای استراتژیک منابع انسانی اثربخش (موردمطالعه: شعب بانکهای صادرات)
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2021-02-19)زمینه: سازمان های موفق بر اساس اهداف کلان خود، قابلیت های استراتژیک نیروی انسانی مورد نیاز خود را شناسایی می کنند یا کارکنان خود را برای کسب این قابلیت ها، پرورش می دهند. هدف: هدف این پژوهش ارائه الگوی قابلیتهای استراتژیک ...
-
ارائه الگوی پیش بینی نرخ تورم و نرخ رشد اقتصادی ایران با رویکرد آینده پژوهی و روش گری مارکف
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2017-05-22)پیش بینی های کاملا دقیق و با خطای صفر، صرف نظر از حوزه و موضوع مورد نظر، بسیار دشوار و تقریبا غیر ممکن است به ویژه آنکه فرایند پیش بینی، در محیط کاملا پیچیده و در ابر غلیظی از عدم قطعیت ها و بازیگران و پیشران های متعدد و ...
-
ارائه الگویی برای ارزیابی عوامل مؤثر بر تبلیغات شفاهی مثبت در بازار خدمات (مطالعه موردی: بانک های شهرستان اراک)
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2009-06-22)پژوهش حاضر، برای نخستین بار در ایران کوشش نموده است تا با ارائه الگویی برای ارزیابی عوامل مؤثر بر «تبلیغات شفاهی مثبت» در بازار خدمات، گوشه ای از هزارتوی عوامل مؤثر بر تبلیغات شفاهی مثبت مشتریان ایرانی در حوزه خدمات را ...
-
ارائه الگویی برای جلب گردشگران خارجی به ایران با تکیه بر عناصر آمیخته بازاریابی خدمات
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2001-05-22)علی رغم رشد فزاینده صنعت گردشگری بین المللی و اهمیت آن در اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان، متأسفانه ایران تاکنون نتوانسته از منافع اقتصادی این بخش بهره مند و سهم قابل توجهی از درآمدهای ارزی ایجاد شده را کسب نماید. با ...
-
ارائه الگویی جهت ارزیابی توانمندی تکنولوژیکی سازندگان قطعات خودرو
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2008-03-20)برای تدوین هرگونه استراتژی لازم است که فرصتها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف شناسایی شوند. ارزیابی سطح تکنولوژی این امکان را فراهم میآورد که به شناسایی نقاط قوت و ضعف پرداخته شود. ارزیابی تکنولوژی با بررسی میزان توانمندیهای ...
-
ارائه الگویی جهت اعتبارسنجی در دانشگاه آزاد اسلامی
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2013-09-23)اعتبارسنجی مکانیسمی است که با استفاده از آن وضعیت دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از نظر وضعیت آموزشی، پژوهشی و خدماتی با زبانی کمی و کیفی مشخص شده است. در بسیاری از کشورهای جهان اصلاحات دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی بعنوان ...
-
ارائه الگویی جهت اعتبارسنجی در دانشگاه آزاد اسلامی
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2013-03-21)اعتبارسنجی 1 مکانیسمی است که با استفاده از آن وضعیت دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی 2 از نظر وضعیتآموزشی، پژوهشی و خدماتی با زبانی کمی و کیفی مشخص شده است. در بسیاری از کشورهای جهان اصلاحات دانشگاه هاو مؤسسات ...
-
ارائه روش جدید مبتنی بر الگوریتمهای یادگیری برای پردازش داده جهت اتخاذ راهکارهای آیندهپژوهی در آموزش عالی
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2015-08-23)امروزه تغییرات با نرخ سریعتری بهوقوع میپیوندند. تغییرات فناوری و متعاقبا تغییر در دیگر جنبههای زندگی، افزایش روزافزون وابستگی متقابل کشورها و ملل، تمرکززدایی جوامع و نهادهای موجود که بهدلیل گسترش فناوری اطلاعات شتاب ...
-
ارائه روش چیدمان بهینه ماشین آلات با استفاده از مدل سازی ریاضی ( مطالعه موردی: شرکت پویا خودرو شرق )
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2010-12-22)این مقاله بر مدل سازی ریاضی و حل مسائل برنامه ریزی عدد صحیح به وسیله روش های بهینه سازی تمرکز دارد . هدف ازارائه این مقاله توسعه مدلی جهت جانمایی تسهیلات است . این کار ابتدا از طریق مطالعات و بازدید از کارخانه پویا ...
-
ارائه شناسایی ابعاد، مولفه ها و شاخصهای مدل ارتقاء شایستگی حرفهای اعضا هیات علمی
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2020-11-21)چکیده این پژوهش به منظور ارائه مدلی برای ارتقای شایستگی حرفهای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران طراحی و تدوین شد. اهمیت مسئله به دلیل ضعف در ویژگیهای حرفهای اعضای این دانشگاه و دانشگاههای ...
-
ارائه مدل ارتباطى با تاکید بر انسجام گروهى و نوع تعارض جهت اثر بخشى تیم هاى فوتبال لیگ برتر جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2019
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2019-11-22)تحقیق حاضر به منظور بررسی رابطة بین انسجام گروهی و نوع تعارض (وظیفه و ارتباطی) و اثربخشی تیمهای فوتبال باشگاههای لیگ برتر کشور انجام گرفته است. روش تحقیق توصیفی (همبستگی) و بصورت میدانی و کتابخانه ای بود. جامعه آماری، ...



